Warto było czekać pół wieku. Ford Shelby GT500 Super Snake trafi do sprzedaży

W 1967 roku Shelby stworzył wyjątkowy egzemplarz Mustanga fastbacka znany jako Super Snake. Auto miało silnik z GT40 i służyło do testów opon, ale nigdy nie trafił do produkcji, bo było zbyt drogie. Ponad 50 lat później 10 szczęśliwców będzie mogło go w końcu kupić.

Ford Mustang Super Snake ma wyjątkowe miejsce w historii motoryzacjiFord Mustang Super Snake ma wyjątkowe miejsce w historii motoryzacji
Michał Zieliński

Za ojców Super Snake'a uważa się Carrolla Shelby'ego i Dona McCaina. To ten drugi bardzo chciał, by samochód trafił do produkcji. Miał nadzieję, że uda się wypuścić limitowaną do 50 sztuk serię najmocniejszego Mustanga w historii. Olbrzymie V8 o pojemności 7 litrów generowało wtedy 520 KM. Dla porównania, testowany przez Mariusza w zeszłym roku Mustang Shelby GT350R ma zaledwie 13 KM więcej.

Obraz

Większy silnik to jednak nie koniec modyfikacji. W samochodzie pojawiły się też wydajniejsze hamulce, blokada mechanizmu różnicowego oraz opony Goodyear Thunderbolt. To właśnie do testów tych gum powstał samochód. Na torze udało się rozpędzić Super Snake'a do ponad 270 km/h. Wystarczyło to do zdobycia tytułu lidera w swojej klasie.

Jedyny dotychczas wyprodukowany prototyp został niedawno sprzedany za 1,3 mln dol. (ok. 4,74 mln zł). Nie chciałbym zobaczyć miny właściciela, gdy firma Shelby ogłosiła, że w końcu spełni marzenie McCaina sprzed ponad 50 lat. Super Snake trafi do limitowanej produkcji. Powstanie 10 egzemplarzy, a każdy z nich będzie kosztował 249 995 dol. (ok. 912 tys. zł).

Obraz

Auta zostaną zbudowane na bazie fordów mustangów fastbacków z 1967 roku. Każdy z nich będzie wierną kopią oryginału z jednym wyjątkiem – zamiast 520 będą generować 550 KM. Moc będzie przekazywana na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni manualnej. Wisienką na torcie będzie plakietka z podpisem Shelby'ego i McCaina.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie