W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z autami uterenowionymi, Audi S8 plus i Autodrom Škody

Ile potrafią w terenie uterenowione samochody, które nie miały być terenowe, jak oszczędne w trasie jest Audi S8 plus i ile są warte używane kombi, przygotowane na bezdroża, w wykonaniu Audi i Volvo? Między innymi na te pytania odpowiemy Wam w tym tygodniu. Zapraszam na zaplecze Autokult.pl.

Seat Leon X-Perience
Seat Leon X-Perience
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski © 2016
Mariusz Zmysłowski

12.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:00

Temat tygodnia: samochody uterenowione

Na ten tydzień przygotowaliśmy dla Was kolejny temat specjalny. Tym razem więcej uwagi poświęcimy samochodom, które nie były projektowane jako terenówki, ale dostały zastrzyk z botoksu, spuchły, nieco oderwały się od ziemi i starają się po bezdrożach dogonić SUV-y i crossovery, które i tak nie nadążają za prawdziwymi wozami offroadowymi. Jak im idzie ta pogoń?

DS 4 Crossback
DS 4 Crossback© fot. Mariusz Zmysłowski © 2016

Już dzisiaj (poniedziałek) opowiem Wam jak w terenie radzi sobie DS 4 Crossback, czyli wóz, który jeszcze nie tak dawno temu na masce nosił szewron Citroëna. W środę lub czwartek - o tym dlaczego jeszcze nie wiemy kiedy, wyjaśnię za chwilę - opowiem Wam o swoim spotkaniu z Seatem Leonem X-Perience. Na koniec tygodnia, w piątek, ponownie to ja zaproszę Was na test samochodu. Będzie to Audi A4 allroad - sprawca zamieszania z kompaktem z Hiszpanii.

Naturalnie nie zabraknie tematycznych materiałów o autach używanych. Już teraz Marcin Łobodziński przygotowuje dla Was tekst o tanich, uterenowionych samochodach z napędem na cztery koła. We wtorek Marcin weźmie pod lupę Volvo XC70 II. Oprócz Szwecji, odwiedzimy także Niemcy. Tam Marcin opowie Wam o używanym Audi A6 allroad generacji C5.

Tydzień w rozjazdach

Oprócz pisania, w tym tygodniu czeka nas sporo podróży. We wtorek wybieram się do Poznania na otwarcie nowego Autodromu Škody. Tam przyjrzę się projektowi Škoda Road Safety i wypróbuję w praktyce co do zaoferowania ma nowy tor pod Poznaniem.

Audi S8 plus
Audi S8 plus

Zaraz po powrocie do Warszawy odbieram samochód, który posłuży mi za transport kolejnego dnia. Mowa tu o Audi S8 plus. Pod jego maską pracuje 4-litrowe V8 o mocy 605 KM, które rozpędza niemiecka limuzynę do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna? 305 km/h. Właśnie tą maszyną, zgodnie z przepisami ruchu drogowego w środę ruszę na prezentację nowego Audi A4 allroad, która potrwa do czwartku. Właśnie w związku z tym wyjazdem na razie nie mogę Wam obiecać dokładnego terminu publikacji materiału z Seata.

Korzystając z okazji, że w trasę ruszę wyjątkowo paliwożernym wozem, postaram się sprawdzić na ile oszczędny okaże się ten luksusowy potwór. S8 plus wyposażone jest w system odłączania cylindrów, więc teoretycznie 4-litrowe biturbo powinno zużywać "tylko" około 10 l benzyny na 100 km. Ktoś pokusi się o zgadnięcie, jaki wynik uda się osiągnąć w praktyce w trasie?

Kolejny tydzień będzie z kolei bardzo pracowity pod względem wyjazdów dla Marcina Łobodzińskiego. O jego premierach opowiem jednak w kolejnym edytorialu.

Obserwuj nas w mediach społecznościowych

Jak zawsze, zachęcam Was do obserwowania nas w mediach społecznościowych. Już wkrótce w tej kwestii możliwości będzie więcej niż dotychczas i nasza praca, my sami oraz nasze samochody - będą dla Was w zasięgu ręki, bliżej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Dziękuję w imieniu swoim i całej redakcji za Wasze zaangażowanie, maile, które do nas przysyłacie i liczne komentarze, które piszecie. Do zobaczenia na drogach i w Internecie!

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)