W kolorze… błota? – Wetterauer Cooper S Countryman ALL4 (2011)
Mało znany, choć działający od 1993 roku Wetterauer podjął się tuningu Mini Countrymana. O ile przeróbki mechaniczne nie budzą żadnych kontrowersji, o tyle modyfikacje nadwozia już tak. A to za sprawą dziwnego koloru, który przypomina… błoto.
24.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:56
Wetterauer jest bardzo mało znaną firmą, która od wielu lat zajmuje się chiptuningiem. Oprócz niego tuner przygotowuje kompletne układy wydechowe oraz poprawia hamulce. Do tego zajmuje się sprzedażą i montażem zawieszeń najlepszych producentów.
Najnowszym samochodem, który trafił do firmy tuningowej, jest Mini Cooper S Countryman z napędem na wszystkie koła. Seryjne auto o podniesionym podwoziu ma turbodoładowany silnik BMW/PSA o objętości skokowej 1,6 l zainstalowany w poprzek z przodu. Za pomocą nowego układu dolotu powietrza, sportowego „wydechu” własnej produkcji oraz przestrojonego centralnego komputera inżynierom udało się zwiększyć moc jednostki silnikowej ze 184 do 235 KM. Moment obrotowy podniósł się z 240 do 355 Nm.
Tuner uznał, że lepiej będzie obniżyć auto instalując sprężyny H&R, co będzie miało pozytywny wpływ na prowadzenie auta. Niestety wadą jest zmniejszenie możliwości pokonywania przeszkód drogowych.
Aby Countryman lepiej się prezentował styliści zdecydowali o wymianie kół na 18-calowe z oponami 225/45.
Jednak Mini nie prezentuje się lepiej od seryjnego, a to za sprawą nowego koloru nadwozia, który przypomina… a może niech każdy lepiej sam sobie powie, co mu ta barwa przypomina. W każdym razie seryjna karoseria została oklejona brązową matową folią. Natomiast takie elementy jak dach, listwy progowe, oprawy lusterek oraz tylny spojler oklejono folią o fakturze włókna węglowego. Naprawdę dziwne jest to połączenie.
W kabinie pasażerskiej seryjne fotele zostały zastąpione sportowymi kubełkowymi siedzeniami z kompozytowymi muszlami, które obszyto czarną skórą.
Countryman Wetterauera sprawia dziwne wrażenie. Z jednej strony pozytywne zmiany mechaniczne (silnik), z drugiej ten wygląd…
Dane techniczne
- Typ: R4, BMW/PSA N18B16M0
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 235 KM przy 5000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 147,06 KM/l (seryjny – 115,14 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 355 Nm przy 2300-3800 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 307 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 280 mm
- Koła przednie: 18”
- Koła tylne: 18”
- Opony przednie: 225/45 R 18
- Opony tylne: 225/45 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1385 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,89 kg/KM (seryjny – 7,53 kg/KM)
- Długość: 4108 mm
- Szerokość: 1789 mm
- Rozstaw osi: 2595 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 233 km/hblock position=\inside7752/block
Źródło: carscoop