VW Scirocco BlueMotion | 140 KM i 4,5 litra ON na 100 km 

VW Scirocco to jeden z bardziej udanych modeli niemieckiego potentata. Agresywne nadwozie przekonuje, że mamy do czynienia z autem sportowym, a te z kolei kojarzone są z dużym apetytem na paliwo. Jednak VW do gamy modelu Scirocco dodał właśnie oszczędny model z dodatkiem BlueMotion w nazwie. Co ciekawe - oszczędna seria VW pojawiła się także w ofercie Passata CC. Oto szczegóły.

VW Scirocco BluemotionVW Scirocco Bluemotion
Arkadiusz Gabrysiak

VW Scirocco to jeden z bardziej udanych modeli niemieckiego potentata. Agresywne nadwozie przekonuje, że mamy do czynienia z autem sportowym, a te z kolei kojarzone są z dużym apetytem na paliwo. Jednak VW do gamy modelu Scirocco dodał właśnie oszczędny model z dodatkiem BlueMotion w nazwie. Co ciekawe - oszczędna seria VW pojawiła się także w ofercie Passata CC. Oto szczegóły.

Seria BlueMotion to oczywiście nic innego jak zwyczajne modele wyposażone w kilka systemów wspomagających ekonomiczną jazdę. Dotychczas VW stosował także niewielkie poprawki poprawiające aerodynamikę pojazdów, jednak w przypadku Scirocco i Passata CC producent nic na ten temat nie wspomina.

Scirocco i Passat CC w odmianie BlueMotion zostały wyposażone w system start/stop oraz mechanizm odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki temu Scirocco z 2,0-litrowym silnikiem TDI o mocy 140 KM potrzebuje jedynie 4,5 litra oleju napędowego na 100 km w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów (wcześniej jednostka ta zużywała 5,1 l/100 km). W wersji ze skrzynią DSG VW Scirocco BlueMotion zużyje 4,9 l oleju napędowego na 100 km (spadek z 5,49 l/100km).

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Scirocco BlueMotion będzie także dostępny z mocniejszym, 2,0-litrowym silnikiem TDI, który rozwija moc 170 KM. W tym przypadku mamy do czynienia z mniejszym spadkiem zużycia paliwa - z 5,24 l/100 km do 5,1 l/100 km.

Ten sam zabieg Volkwagen zastosował w swoim czterodrzwiowym coupe - Passacie CC. Oto szczegóły wersji BlueMotion:

  • 2,0-litrowy silnik TDI zużyje teraz 4,7 litra oleju napędowego na 100 km (w zwykłej wersji potrzebował natomiast 5,64 l/100 km - jest to więc spadek o prawie litr na dystansie 100 km);
  • 2,0-litrowy silnik TDI o mocy 170 KM w wersji BlueMotion potrzebuje 4,9 litra oleju napędowego na 100 km.

Podsumowanie wraz ze wszystkimi danymi przedstawia poniższa tabelka:

ModelŚrednie zużycie oleju napędowego w l/100 km (manual/DSG)Emisja CO2 w g/km (manual/DSG)
VW Scirocco 2,0 TDI 140 KM4,5/4,9118/129
VW Scirocco 2,0 TDI 170 KM5,1/5,5134/144
VW Passat CC 2,0 TDI 140 KM4,7/5,3125/139
VW Passat CC 2,0 TDI 170 KM4,9/5,5129/144

Źródło: AutoevolutionCarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Przewody do ładowania elektryków jak złoto. Policja mówi o trendzie
Przewody do ładowania elektryków jak złoto. Policja mówi o trendzie
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza