VW E-Up! Concept - ekologicznie i z klasą

Już dziś drzwi salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie zostały otwarte dla prasy. Ma to związek z wyciekiem sporej ilości materiałów na temat nowych, często bardzo szalonych, pojazdów. Jednym z tego typu odkryć jest koncepcyjny model Volkswagena E-Up!. Firma z Wolfsburga postanowiła zaprezentować we Frankfurcie całkowicie elektrycznego malucha.

Obraz
Mateusz Gajewski

Już dziś drzwi salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie zostały otwarte dla prasy. Ma to związek z wyciekiem sporej ilości materiałów na temat nowych, często bardzo szalonych, pojazdów. Jednym z tego typu odkryć jest koncepcyjny model Volkswagena E-Up!. Firma z Wolfsburga postanowiła zaprezentować we Frankfurcie całkowicie elektrycznego malucha.

Mierzący 3,2-metra długości samochód przyspiesza do 100km/h w 11,3-sekundy. Nie jest to wartość, do jakiej zdążyliśmy się w ostatnim czasie przyzwyczaić, ale warto dodać, że za napęd odpowiedzialna jest tylko elektryczna jednostka o mocy 60kW. Produkuje ona maksymalny moment obrotowy wynoszący 210Nm, dzięki czemu sprint do 50km/h trwa zaledwie 3,5-sekundy. Prędkość maksymalna to w przypadku VW E-Up! 135km/h.

Samochód ten jest typowym przedstawicielem miejskiego malucha XXI wieku. W jego wnętrzu spokojnie zmieszczą się 3 dorosłe osoby, ale także małe dziecko lub spory bagaż (większość siedzeń można składać w celu powiększenia przestrzeni bagażowej). Całość waży 1085kg, z czego same litowo-jonowe baterie to 240kg masy. Pełne ich naładowanie w przypadku gniazdek 230V zajmuje 5 godzin, ale niestety nie podano maksymalnego zasięgu pojazdu.

Jeśli wszystko potoczy się pomyślnie, to powinniśmy zobaczyć VW E-Up! na rynku w okolicach roku 2013.[block position="inside"]9685[/block]

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić