Volkswagen zainwestuje w... kopalnie. Ma to pomóc w produkcji baterii

Koncern Volkswagena ma w planach zostać światowym liderem produkcji baterii do samochodów elektrycznych. By uzyskać jak największą moc przerobową i niezależność, planuje inwestycje w kopalnie.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Coraz większa popularność samochodów elektrycznych, a także plany dotyczące końca silników spalinowych zmuszają producentów do poszukiwania nowych rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie nie tylko zwiększenie produkcji elementów do aut napędzanych prądem, ale również zmniejszenie kosztów tego procesu. Volkswagen szuka rozwiązania w całkiem nieoczywistych miejscach.

Thomas Schmall, szef ds. technologii koncernu VAG przyznał w rozmowie z ANEurope, że obecnie największym problemem jest dostępność surowców potrzebnych do wytwarzania akumulatorów. To właśnie dlatego Niemcy mają w planach zwiększyć nakłady na inwestycje u źródła i przeznaczyć niemałe środki na tworzenie… własnych kopalni, dzięki którym wszelkie materiały będą trafiały bezpośrednio do nich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Volkswagen oraz PowerCo – firma odpowiedzialna za produkcję baterii do samochodów tego koncernu – chcą stać się czołowymi producentami baterii na świecie. Inwestycje we własne kopalnie mają pozwolić na zaspokojenie połowy zapotrzebowania Grupy Volkswagena na akumulatory. Dodatkowo PowerCo ma współpracować z innymi markami, jak będzie to wyglądało w przypadku Forda. 

W opozycji do planów Volkswagena stoi zaś BMW. Bawarczycy wbijają wręcz szpilkę w rywali zza miedzy, twierdząc, że inwestowanie we własne kopalnie nie jest dobrą decyzją. BMW ma raczej w planach stawianie na recykling oraz projekty, które będą w stanie pochwalić się świetną efektywnością i wydajnością. Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii ma pozwolić na znaczne ograniczenie kosztów.

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇