Volkswagen zainwestuje w... kopalnie. Ma to pomóc w produkcji baterii

Koncern Volkswagena ma w planach zostać światowym liderem produkcji baterii do samochodów elektrycznych. By uzyskać jak największą moc przerobową i niezależność, planuje inwestycje w kopalnie.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Coraz większa popularność samochodów elektrycznych, a także plany dotyczące końca silników spalinowych zmuszają producentów do poszukiwania nowych rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie nie tylko zwiększenie produkcji elementów do aut napędzanych prądem, ale również zmniejszenie kosztów tego procesu. Volkswagen szuka rozwiązania w całkiem nieoczywistych miejscach.

Thomas Schmall, szef ds. technologii koncernu VAG przyznał w rozmowie z ANEurope, że obecnie największym problemem jest dostępność surowców potrzebnych do wytwarzania akumulatorów. To właśnie dlatego Niemcy mają w planach zwiększyć nakłady na inwestycje u źródła i przeznaczyć niemałe środki na tworzenie… własnych kopalni, dzięki którym wszelkie materiały będą trafiały bezpośrednio do nich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Volkswagen oraz PowerCo – firma odpowiedzialna za produkcję baterii do samochodów tego koncernu – chcą stać się czołowymi producentami baterii na świecie. Inwestycje we własne kopalnie mają pozwolić na zaspokojenie połowy zapotrzebowania Grupy Volkswagena na akumulatory. Dodatkowo PowerCo ma współpracować z innymi markami, jak będzie to wyglądało w przypadku Forda. 

W opozycji do planów Volkswagena stoi zaś BMW. Bawarczycy wbijają wręcz szpilkę w rywali zza miedzy, twierdząc, że inwestowanie we własne kopalnie nie jest dobrą decyzją. BMW ma raczej w planach stawianie na recykling oraz projekty, które będą w stanie pochwalić się świetną efektywnością i wydajnością. Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii ma pozwolić na znaczne ograniczenie kosztów.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł