Volkswagen wróci do fizycznych przycisków na kierownicy. Prośby zostały wysłuchane
Producent, który od zawsze słynął z ergonomicznych wnętrz, w ostatnich latach zaczął mocno eksperymentować. Przykładem są chociażby dotykowe sekcje zastępujące fizyczne przyciski na kierownicy. Okazały się błędem, co przyznał sam szef marki.
Thomas Schäfer opublikował za pośrednictwem portalu Linkedin komunikat, w którym zapowiada uproszczenie obsługi oferowanych pojazdów, w tym przywrócenie fizycznych przycisków na kierownicy.
"Ulepszamy portfolio i design, upraszczając obsługę naszych pojazdów. Wracamy na przykład do kierownic z przyciskami. Tego oczekują klienci Volkswagena" - wyjaśnia Schäfer.
Trzeba przyznać, że to odważny krok i swoiste przyznanie do błędu, po latach wmawiania klientom, że dotykowe sekcje są lepsze. Cóż, lepiej późno niż wcale. Sądząc po zdjęciach szpiegowskich, nowe-stare rozwiązania powrócą w odświeżonym Golfie. Zapewne także i w innych premierach marki.
Przywrócenie przycisków na kierownicy będzie jednak tylko częściowym rozwiązaniem problemu. Niemcy, jak zresztą większość producentów, wciąż bowiem brną w "ekranozę" i cyfryzację samochodowych wnętrz. W przypadku multimediów czy nawigacji łatwo to zrozumieć. Gorzej z nawiewem i klimatyzacją. Kto wie? Może kiedyś prośby klientów zostaną wysłuchane również w tej kwestii...