Volkswagen szykuje się do poważnych zmian wewnętrznych. "Presja rośnie"

Dyrektor generalny Volkswagena uważa, że wskaźnik rentowności sprzedaży marki znajduje się na niezadowalającym poziomie. Bardzo możliwe, że w formie działania niemieckiego giganta dojdzie do daleko idących zmian.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen przechodzi obecnie przez dość burzliwy okres. Za niemieckim koncernem, a tym samym marką, nadal ciągnie się afera Dieselgate, która w ostatnim czasie ponownie nabrała sporego rozgłosu medialnego. Volkswagen stracił również do tej pory stabilną pozycję lidera na rynku chińskim. Nie powinien dziwić w tym wszystkim fakt, że problemy odbijają się na kondycji marki.

Reuters zdołał otrzymać wgląd do wewnętrznej notatki, która 17 maja została rozesłana do pracowników Volkswagena przez dyrektora generalnego, Thomasa Schäfera. Najwięcej uwagi poświęca on w niej wskaźnikowi rentowności sprzedaży (ROS), który po pierwszym kwartale 2023 znajduje się na poziomie 3 proc. Planem docelowym przedsiębiorstwa był zaś pułap 6,5 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Widzimy, że nasza marka – mimo jej wszystkich mocnych stron – nie ma jeszcze odpowiedniej podstawy ekonomicznej. Musimy generować odpowiednie, konkurencyjne zyski w czasach kryzysu i w nieustannie zmieniającym się świecie. Presja rośnie. Volkswagen musi zareagować.

Thomas Schäfer
dyrektor generalny marki Volkswagen

Dalsze doniesienia, podane w pierwszej kolejności przez niemiecki dziennik Handelsblatt, mówią zaś o znacznych cięciach kosztów, które mają zapewnić zyski na poziomie nawet 3 mld euro rocznie. Chociaż na ten moment nie są planowane żadne zwolnienia, koncern ma tego nie wykluczać. Komunikat z góry jest w każdym razie jasny – w Volkswagenie muszą zajść zmiany, by marka pozostała konkurencyjna.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne