Volkswagen stworzy własny system operacyjny bazujący na Androidzie

Volkswagen dąży do pełnej unifikacji swojej oferty także w kwestii wykorzystywanego oprogramowania. W planach jest stworzenie nowego, autorskiego systemu operacyjnego, który powstanie na bazie Androida i będzie wykorzystywany we wszystkich modelach koncernu.

Jednolity system to nie tylko niższe koszty, ale i łatwiejsza obsługa, gdy używamy kilku pojazdów tego samego koncernu.Jednolity system to nie tylko niższe koszty, ale i łatwiejsza obsługa, gdy używamy kilku pojazdów tego samego koncernu.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dotychczas oddziały koncernu wykorzystywały różne multimedia rozwijane przez pracowników poszczególnych marek. Łącznie było to aż 8 systemów, które co prawda miały wiele elementów wspólnych, lecz mimo to znacząco się różniły. Teraz ma się to zmienić. Zgodnie z założeniami, każda z firm wchodzących w skład koncernu Volkswagena będzie używać tego samego, nowego systemu. Jedyne różnice mają dotyczyć personalizowanego interfejsu.

Oznacza to sytuację podobną jak np. w smartfonach z systemem Android, który stanowi wspólną bazę dla wielu marek. Te z kolei oferują własne nakładki w postaci różnych interfejsów, pozwalających wyróżnić się na tle konkurencji. Będąc przy Androidzie, warto zauważyć, że to właśnie ten system posłużyć ma za bazę do budowy nowych multimediów Volkswagena.

Christian Senger, który odpowiada za oprogramowanie stosowane w autach niemieckiego koncernu, podkreśla jednak, że choć Android będzie stanowił podstawę, system Volkswagena powinien zachować właściwy poziom autonomii. Powołuje się tu na przykład Volvo, które we współpracy z Google stworzyło świetne, samochodowe multimedia, przy okazji dając amerykańskiemu gigantowi dostęp do masy informacji dotyczących klientów i użytkowników Volvo.

Volkswagen nie zamierza tak chętnie dzielić się danymi z żadną inną firmą, nawet jeśli działa ona w zupełnie innej branży. Stąd decyzja o wykorzystaniu jedynie podstaw Androida do budowy własnego systemu, zamiast użycia gotowego, zewnętrznego rozwiązania lub opracowania go wspólnie z Google. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, system będzie wykorzystywany przez wszystkie modele koncernu Volkswagena od 2025 roku.

Wybrane dla Ciebie
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇