Volkswagen stworzy własny system operacyjny bazujący na Androidzie

Volkswagen dąży do pełnej unifikacji swojej oferty także w kwestii wykorzystywanego oprogramowania. W planach jest stworzenie nowego, autorskiego systemu operacyjnego, który powstanie na bazie Androida i będzie wykorzystywany we wszystkich modelach koncernu.

Jednolity system to nie tylko niższe koszty, ale i łatwiejsza obsługa, gdy używamy kilku pojazdów tego samego koncernu.Jednolity system to nie tylko niższe koszty, ale i łatwiejsza obsługa, gdy używamy kilku pojazdów tego samego koncernu.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dotychczas oddziały koncernu wykorzystywały różne multimedia rozwijane przez pracowników poszczególnych marek. Łącznie było to aż 8 systemów, które co prawda miały wiele elementów wspólnych, lecz mimo to znacząco się różniły. Teraz ma się to zmienić. Zgodnie z założeniami, każda z firm wchodzących w skład koncernu Volkswagena będzie używać tego samego, nowego systemu. Jedyne różnice mają dotyczyć personalizowanego interfejsu.

Oznacza to sytuację podobną jak np. w smartfonach z systemem Android, który stanowi wspólną bazę dla wielu marek. Te z kolei oferują własne nakładki w postaci różnych interfejsów, pozwalających wyróżnić się na tle konkurencji. Będąc przy Androidzie, warto zauważyć, że to właśnie ten system posłużyć ma za bazę do budowy nowych multimediów Volkswagena.

Christian Senger, który odpowiada za oprogramowanie stosowane w autach niemieckiego koncernu, podkreśla jednak, że choć Android będzie stanowił podstawę, system Volkswagena powinien zachować właściwy poziom autonomii. Powołuje się tu na przykład Volvo, które we współpracy z Google stworzyło świetne, samochodowe multimedia, przy okazji dając amerykańskiemu gigantowi dostęp do masy informacji dotyczących klientów i użytkowników Volvo.

Volkswagen nie zamierza tak chętnie dzielić się danymi z żadną inną firmą, nawet jeśli działa ona w zupełnie innej branży. Stąd decyzja o wykorzystaniu jedynie podstaw Androida do budowy własnego systemu, zamiast użycia gotowego, zewnętrznego rozwiązania lub opracowania go wspólnie z Google. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, system będzie wykorzystywany przez wszystkie modele koncernu Volkswagena od 2025 roku.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony