Volkswagen przeniesie produkcję silników Diesla z całej Europy do Polski

W branży motoryzacyjnej trwa obecnie niemała rewolucja. Auta elektryczne zyskują popularność, wypierając tym samym z rynku silniki Diesla. Volkswagen planuje w związku z tym przenieść całą produkcję tych jednostek do polskiej fabryki.

Diesel jeszcze nie umiera - przynajmniej w PolsceDiesel jeszcze nie umiera - przynajmniej w Polsce
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe marki Volkswagen

Fabryka Volkswagen Motor Polska w Polkowicach od ponad 20 lat zajmuje się produkcją silników Diesla. W rozmowie z WP Technologie rzecznik prasowy VW MP Joanna Zdulska-Denko poinformowała, że w związku ze zmieniającym się zapotrzebowaniem na rynku, w fabrykach Volkswagena w całej Europie zajdą spore zmiany.

Diesel od Volkswagena wyłącznie z Polski

  • Przejście od technologii silników spalinowych w kierunku napędów elektrycznych jest nieuniknione. W celu zabezpieczenia zatrudnienia w najbliższym czasie cała produkcja 4-cylindrowych silników Diesla zostanie przeniesiona z zakładów Volkswagena w Europie do Polkowic - informuje Joanna Zdulska-Denko.

Firma przyznaje, że będzie to jedno z działań, które ma zapobiec redukcji etatów w Volkswagen Motor Polska. Pracownicy polkowickiej fabryki obawiają się zwolnień związanych z automatyzacją i zmianą profilu produkcji. Wiemy już, że polska fabryka silników Volkswagena w najbliższym czasie nie zostanie przestawiona na produkcję silników elektrycznych, które w porównaniu do spalinowych wymagają znacznie mniejszych nakładów pracy.

Ich linie produkcyjne mogą być zautomatyzowane w znacznie większym stopniu niż ma to miejsce w przypadku silników spalinowych. W związku z tym fabryki, które będą przezbrajane z produkcji silników wysokoprężnych na elektryczne, czekać będą duże zmiany. W Polsce prawdopodobnie nie nadejdą one zbyt szybko.

Fabryka Volkswagen Motor Polska produkuje około 700 tysięcy silników Diesla rocznie. Daje to mniej więcej 2500 jednostek na dzień roboczy. Jest to jeden z największych pracodawców w regionie, zatrudniający około 1300 osób, oraz największy producent silników spalinowych w Polsce.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów