Volkswagen prezentuje swoją przyszłość. Niestety naszą też

Volkswagen przedstawił swoje plany na przyszłość związane z elektromobilnością - Błędy z przeszłości spowodowały przyspieszenie wielu spraw w Volkswagenie, kryzys dał nam konkretną szansę. – powiedział Jürgen Stackmann. Do 2025 roku marka zamierza sprzedawać rocznie milion aut elektrycznych i nie jest to żart w stylu Morawieckiego.

Volkswagen prezentuje swoją przyszłość. Niestety naszą teżNowa rodzina samochodów elektrycznych Volkswagena. Pomogą nam w wydawaniu pieniędzy
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jeżeli Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen do spraw sprzedaży i marketingu powiedział publicznie, że firma w najbliższych latach osiągnie sprzedaż aut elektrycznych na poziomie miliona sztuk rocznie i ma zostać liderem w branży, to najpewniej tak będzie. Niemcy osiągają cele z zaskakującą skutecznością, a kryzys który miał ich powalić na kolana, okazał się pozytywnie przełomowy i wzmocnił koncern. Czas wycofać się z kultowych diesli i przejść na elektryfikację napędu.

Narzędziem do otwarcia zamka o nazwie elektromoblilność ma być nowa rodzina I.D. zaprojektowanych od podstaw jako samochody elektryczne, na platformie przygotowanej specjalnie dla nich. Płyta MEB jest modułowa, można ją wykorzystać do różnych typów nadwozi i zupełnie inaczej zorganizować wnętrze.

Przykładowo, kompaktowy I.D. - ma rozmiary Golfa, ale w środku jest tyle miejsca, co w Passacie - wyjaśnia Christian Singer, szef działu e-Mobility marki Volkswagen. Uzyskano to dzięki umieszczeniu napędu elektrycznego równolegle do osi pojazdu, a akumulatorów o dużej pojemności w podłodze. Nowe auta z rodziny I.D. charakteryzuje bardzo duży rozstaw osi w stosunku do króciutkich zwisów.

Platforma pozwala zaprojektować tak samo auto kompaktowe, siedmiomiejscowego SUV-a jak I.D. CROZZ czy minivana jak zaprezentowany I.D. BUZZ. Celem w przyszłości jest także przygotowanie limuzyny na płycie MEB.

Niemiecki producent zdaje sobie sprawę z kluczowych w przyszłości obszarów samochodu, związanych z komunikacją i multimediami. Jednocześnie idzie zgodnie z trendem, w którym życie użytkownika czegokolwiek – samochodu, smartfona, telewizji – ma się opierać głównie na… zakupach.

Dlatego w USA nawiązał współpracę z firmą Adobe, która będzie informowała klientów Volkswagena o nowych modelach i usługach. Będzie mógł je poznać zanim odwiedzi salon Volkswagena.

  • Podjęliśmy współpracę z Microsoft. Rzeczywistość wirtualna pozwala nam zaprezentować klientom kawiarni czy galerii handlowej - przy pomocy specjalnych gogli - wirtualne auto stojące w danym miejscu czy pomieszczeniu – dodaje Jürgen Stackmann.

Kolejny partner Volkswagena to IBM. Wspólny program o nazwie Watson ma pomagać użytkownikowi samochodu w wyszukiwaniu miejsc potencjalnych zakupów lub restauracji, w których będzie mógł od razu zarezerwować miejsce.

Przykład Volkswagena pokazuje doskonale na czym będzie polegała przyszłość motoryzacji – dokładnie na tym samym, na czym polega przyszłość innych dziedzin techniki. Mamy jeździć samochodami, które będą nas wozić z domu do pracy i z pracy na zakupy, przy okazji podpowiadając, gdzie i co można kupić. W centrach handlowych będziemy je ładować, by zaoszczędzić trochę pieniędzy, które w międzyczasie można jakoś wydać.

Po powrocie do domu i włączeniu komputera lub smartfona nafaszerowanego reklamami odezwie się do nas kilka firm, które pokażą, co jeszcze moglibyśmy mieć w domu, w którym prawie nie przebywamy. A gdy tylko znajdziemy chwilę wolnego czasu, gdzieś pomiędzy pracą a zakupami, może w weekend, mając złudne poczucie wolności wsiądziemy do swojego SUV-a, by na chwilę odetchnąć poza miastem i zastanowić się, skąd wziąć pieniądze na kolejne zakupy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem