Volkswagen pokazał nowego ID.3. Niemcy mówią o drugiej generacji, ale to prędzej lifting

Jeśli zastanawiacie się, dlaczego Niemcy tak szybko zdecydowali się na modernizację ID.3, odpowiedzi są dwie — po pierwsze bardzo tego potrzebował, a po drugie — od jego premiery miną we wrześniu 4 lata. Najwyższa więc pora. Choć dziwić może, że Volkswagen mówi tu o drugiej generacji…

Nowy Volkswagen ID.3Nowy Volkswagen ID.3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MARTIN MEINERS
Filip Buliński

Zapowiadany jako Garbus czy Golf na miarę naszych czasów ID.3 od początku miał problemy z multimediami, a w szczególności z oprogramowaniem. Nowa generacja, która bardziej przypomina lifting, ma przede wszystkim sprawić, że pamiętne niedogodności pójdą w zapomnienie.

Nowe oprogramowanie ma zapewnić lepszą wydajność i lepiej obsługiwać zdalne optymalizacje. Same multimedia zmieniły nieco rozlokowanie funkcji, dzięki czemu zyskały na przejrzystości, a Volkswagen uwzględnił przy ustawieniach życzenia klientów.

Nowy Volkswagen ID.3
Nowy Volkswagen ID.3 © Materiały prasowe | MARTIN MEINERS, Volkswagen AG

Nowością jest także połączenie asystenta podróży z danymi inteligencji zbiorowej (Car2X) w zakresie od 0 km/h do prędkości maksymalnej. Zamykając sferę cyfrowych nowości, w nowym ID.3 znajdziemy również funkcję Plug&Charge, która ma ułatwiać planowanie podróży oraz samo ładowanie, dzięki automatycznemu uwierzytelnieniu po podłączeniu.

Choć ID.3 zmienił się także z zewnątrz, trudno to dostrzec na pierwszy rzut oka. Volkswagen mówi o nowym wzorze zderzaka, zoptymalizowanych wlotach oraz ostrzejszych liniach. Nowe są także tylne lampy, a brak czarnej listwy przy masce ma ją wizualnie wydłużyć. Nie da się jednak ukryć, że "druga generacja" nie różni się specjalnie od pierwszej.

Nowy Volkswagen ID.3
Nowy Volkswagen ID.3 © Materiały prasowe | MARTIN MEINERS, Volkswagen AG

W środku z kolei zastosowano nowe materiały wykończeniowe pochodzące z recyklingu, natomiast całkowicie zrezygnowano ze skóry oraz innych surowców pochodzenia zwierzęcego. Użytkownicy powinni także docenić większą liczbę miękkich w dotyku elementów, m.in. boczki drzwi. W kwestii napędów Volkswagen nie przewidział żadnych zmian.

  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
  • Nowy Volkswagen ID.3
[1/9] Nowy Volkswagen ID.3 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | MARTIN MEINERS, Volkswagen AG
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne