Volkswagen podnosi ceny aut spalinowych w Niemczech. Dealerzy niezadowoleni

Ceny spalinowych volkswagenów w Niemczech wzrosną. Producent motywuje decyzję rosnącymi kosztami produkcji oraz inflacją. Klienci nie będą zadowoleni. Zresztą, nie tylko oni.

Volkswagen podnosi ceny w NiemczechVolkswagen podnosi ceny w Niemczech
Źródło zdjęć: © Bloomberg via Getty Images | Dominic Verhulst
Aleksander Ruciński

O planowanych podwyżkach, które zaczną obowiązywać już 23 lutego 2023 roku, informuje branżowy portal "Automobilwoche". Jak się dowiadujemy, Volkswagen rozesłał do dealerów wiadomość, w której zdradza powody i szczegóły decyzji.

Podwyżka cen jest wynikiem "znaczącego wzrostu kosztów zakupu surowców, energii i sprzętu" - czytamy. Obejmie głównie spalinowe modele takie jak Golf, Tiguan, Passat, Polo oraz T-Roc i wyniesie średnio 4,4 proc.

"Nawet Volkswagen nie jest w stanie uciec od wysokiej inflacji. Choć pracujemy najlepiej, jak potrafimy przy kontraktach długoterminowych, transakcjach zabezpieczających i zwiększaniu wydajności, nie możemy w pełni skompensować kosztów" - tłumaczą przedstawiciele Volkswagena w rozmowie z "Automobilwoche".

Sprzedawcy mają jednak inne zdanie na ten temat.

- Jestem oszołomiony. Sprzedaż spada, a oni podnoszą ceny - mówi jeden z dealerów, który chce pozostać anonimowy. Nie jest odosobniony w swoich opiniach.

Nie brakuje głosów, że producenci, zamiast podwyższać, powinni obniżać ceny ze względu na niepewność konsumentów w obecnej sytuacji gospodarczej.

- Zamówienia pozostawiają wiele do życzenia. Producenci powinni się zastanowić czy ich ceny wciąż pasują do sytuacji na rynku - stwierdza Antje Woltermann z niemieckiego stowarzyszenia dealerów ZDK.

Warto zwrócić uwagę, że Volkswagen nie jest jedyną marką, która podnosi ceny. Widać to nie tylko w Niemczech, ale i Polsce, gdzie coraz trudniej nadążyć za aktualnymi cennikami. W 2022 roku niektóre modele podrożały nawet o kilkadziesiąt procent.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam