Volkswagen Passat BlueMotion Concept sam wyłączy cylindry

Podczas targów w Detroit Volkswagen zaprezentuje Passata w prototypowej wersji BlueMotion, która ma być alternatywą dla hybryd.

Volkswagen Passat BlueMotion Concept
Volkswagen Passat BlueMotion Concept
Wojciech Kaczałek

09.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:48

Amerykański Volkswagen Passat w odmianie BlueMotion wg niemieckiego ma pokazać, że samochód klasy średniej z benzynowym silnikiem może być tak samo oszczędny, jak auto tej samej wielkości z napędem spalinowo-elektrycznym. Auto, które zostanie zaprezentowane w tym miesiącu podczas North American International Auto Show ma pod maską jednostkę TSI o pojemności 1, 4l.

Rozwija ona moc 152 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 249 Nm. Motor z bezpośrednim wtryskiem został sprzężony z systemem start/stop.

Silnik został wyposażony w układ nazwany Active Cylinder Management. Jest on odpowiedzialny za wyłączanie dwóch cylindrów podczas jazdy z lekko wciśniętym pedałem gazu. Skrzynia DSG przechodzi w tryb biegu jałowego po zdjęciu nogi z pedału gazu.

Volkswagen twierdzi, że dzięki tym rozwiązaniom średnie spalanie w trasie modelu Passat BlueMotion Concept wynosi 5,6 l/100 km.

Samochód wyróżnia się lakierem Reef Blue Metallic, który wkrótce pojawi się w palecie wszystkich Passatów oferowanych w Ameryce Północnej. Auto ma zmieniony grill i dyskretny spojler na tylnej klapie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)