Volkswagen ogłosił wyniki za trzeci kwartał. Są powody do drastycznych cięć

Podczas konferencji zorganizowanej 30 października dyrektor finansowy Arno Antlitz podzielił się niepokojącymi wieściami.

Produkcja elektrycznego Volkswagena ID.5Produkcja elektrycznego Volkswagena ID.5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

O tym, że Volkswagen boryka się z kłopotami finansowymi, wiadomo nie od dziś. Dotychczas jednak władze koncernu stroniły od radykalnych wypowiedzi dotyczących przyszłości. Teraz się to zmieniło - dyrektor finansowy, Arno Artlitz mówi wprost o pilnej potrzebie cięcia kosztów.

Wyniki przedstawione podczas konferencji 30 października nie napawają optymizmem. Według oficjalnych danych za trzeci kwartał 2024 roku zysk operacyjny Volkswagena spadł o 42 proc. do 2,86 mld euro, przy przychodach w wysokości 78,5 mld euro. Marża operacyjna spadła natomiast do 3,6 proc.

Powodem spadków są nie tylko słabsze wyniki sprzedażowe, ale i rosnące koszty płacowe, operacyjne i inwestycyjne. Przedstawiciele Volkswagena stwierdzili, że wyniki potwierdzają potrzebę drastycznych cięć w Niemczech, gdzie liderzy związkowi sprzeciwiają się potencjalnemu zamknięciu trzech fabryk i obniżeniu pensji o 10 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

"To podkreśla pilną potrzebę znacznych obniżek kosztów i zwiększenia efektywności" - stwierdził Antlitz, dodając, że spółka wydała aż 4,9 mld euro na inwestycje w elektromobilność, co obniżyło zyski. Stwierdził też, że jest przekonany o możliwym porozumieniu z pracownikami, ale nie może wykluczyć strajków.

Niestety przy obecnej koniunkturze cięcia wydają się jedyną drogą do względnej stabilizacji. Na wzrost sprzedaży nie bowiem co liczyć. Zgodnie z prognozami, w 2024 roku koncern Volkswagena sprzeda globalnie około 9 mln aut - o ćwierć miliona mniej niż w roku 2023.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów