Volkswagen odświeżył ID.4 i ID.5. Nowe multimedia, większy zasięg i moc

Volkswagen postanowił zaktualizować ofertę swoich elektrycznych SUV-ów, zwracając uwagę na newralgiczne punkty. Auta nie zmieniły się wizualnie, za to zauważalnie dojrzały pod względem technicznym.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Volkswagen ID.4 oraz jego odpowiednik z dynamiczniej wystylizowanym nadwoziem zyskał szereg poprawek technicznych mających zauważalny wpływ na osiągi, wydajność i wygodę użytkowania.

Zauważymy to już w bazowej odmianie z akumulatorem o pojemności 58 kWh, który teraz obsługuje maksymalną moc ładowania 115 kW zamiast dotychczasowych 110. W przypadku większych akumulatorów różnice są bardziej znaczące.

Wersje z baterią 77 kWh od teraz można ładować mocą 175 kW. Sam akumulator również został zmodyfikowany, co owocuje wzrostem zasięgu. ID.4 Pro zgodnie z deklaracjami producenta przejedzie do 550 km na jednym ładowaniu a ID.5 Pro nawet 556 km. To odpowiednio o 17 i 11 km więcej niż dotychczas.

Spore różnice dotyczą też mocy silników. Od teraz bazowa jednostka zamontowana nad tylną osią generuje 286 KM (wzrost o 82 KM), a łączna moc w dwusilnikowym wydaniu ID.4 Pro 4Motion wzrasta o 21 KM. Poza tym modele Pro pojadą szybciej - 180 km/h zamiast dotychczasowych 160 km/h.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiany objęły również sportowo nacechowaną odmianę GTX, która teraz legitymuje się mocą 340 KM - 40 KM więcej niż dotychczas, pozwalając osiągać setkę w 5,4 sekundy i rozpędzać się do 180 km/h.

Tyle w kwestii napędów. Poza tym Niemcy zajrzeli również do wnętrza, w którym pojawiły się nowe multimedia z 12,9-calowym ekranem i podświetlanymi suwakami. System ma działać szybciej i bardziej intuicyjnie, także w kwestii obsługi głosowej.

Odświeżone ID.4 i ID.5 właśnie wjeżdżają do europejskich salonów. Sądząc po niemieckiej ofercie, techniczny lifting nie powinien znacząco wpłynąć na ceny.

  • VW ID.4
  • Volkswagen ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
[1/22] VW ID.4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | VW
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯