Volkswagen odświeżył ID.4 i ID.5. Nowe multimedia, większy zasięg i moc

Volkswagen postanowił zaktualizować ofertę swoich elektrycznych SUV-ów, zwracając uwagę na newralgiczne punkty. Auta nie zmieniły się wizualnie, za to zauważalnie dojrzały pod względem technicznym.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Volkswagen ID.4 oraz jego odpowiednik z dynamiczniej wystylizowanym nadwoziem zyskał szereg poprawek technicznych mających zauważalny wpływ na osiągi, wydajność i wygodę użytkowania.

Zauważymy to już w bazowej odmianie z akumulatorem o pojemności 58 kWh, który teraz obsługuje maksymalną moc ładowania 115 kW zamiast dotychczasowych 110. W przypadku większych akumulatorów różnice są bardziej znaczące.

Wersje z baterią 77 kWh od teraz można ładować mocą 175 kW. Sam akumulator również został zmodyfikowany, co owocuje wzrostem zasięgu. ID.4 Pro zgodnie z deklaracjami producenta przejedzie do 550 km na jednym ładowaniu a ID.5 Pro nawet 556 km. To odpowiednio o 17 i 11 km więcej niż dotychczas.

Spore różnice dotyczą też mocy silników. Od teraz bazowa jednostka zamontowana nad tylną osią generuje 286 KM (wzrost o 82 KM), a łączna moc w dwusilnikowym wydaniu ID.4 Pro 4Motion wzrasta o 21 KM. Poza tym modele Pro pojadą szybciej - 180 km/h zamiast dotychczasowych 160 km/h.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiany objęły również sportowo nacechowaną odmianę GTX, która teraz legitymuje się mocą 340 KM - 40 KM więcej niż dotychczas, pozwalając osiągać setkę w 5,4 sekundy i rozpędzać się do 180 km/h.

Tyle w kwestii napędów. Poza tym Niemcy zajrzeli również do wnętrza, w którym pojawiły się nowe multimedia z 12,9-calowym ekranem i podświetlanymi suwakami. System ma działać szybciej i bardziej intuicyjnie, także w kwestii obsługi głosowej.

Odświeżone ID.4 i ID.5 właśnie wjeżdżają do europejskich salonów. Sądząc po niemieckiej ofercie, techniczny lifting nie powinien znacząco wpłynąć na ceny.

  • VW ID.4
  • Volkswagen ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.4
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
  • VW ID.5
[1/22] VW ID.4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | VW

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach