Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania

Po hatchbacku przyszedł czas na kombi. Ósma generacja Golfa w praktycznym wydaniu Variant właśnie wjechała do polskich salonów. Oferta jest nieco bardziej ograniczona niż w przypadku standardowej odmiany, a ceny dość wysokie. Za najtańsze wydanie zapłacimy ponad 100 tys. zł.

Golf jeszcze nigdy nie był tak pojemny (i tak drogi).Golf jeszcze nigdy nie był tak pojemny (i tak drogi).
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Volkswagen Golf Variant to naprawdę duży samochód. Nadwozie mierzy 4633 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2686 mm. To odpowiednio o 35 cm oraz 6,7 cm więcej niż w przypadku hatchbacka. Owocuje to zauważalnie większą przestrzenią na nogi w tylnym rzędzie foteli oraz oczywiście imponującą pojemnością bagażnika - 611 litrów.

Wszystko to musi swoje kosztować, więc nie należy się dziwić, że za Varianta zapłacimy zauważalnie więcej niż w przypadku hatchbacka. Mimo to dla wielu klientów cena startująca z pułapu ponad 100 tys. zł może być niemiłym zaskoczeniem. Podobnie jak niezbyt rozbudowana gama wersji wyposażenia czy paleta silników ograniczona do 1-litrowego benzyniaka oraz diesla 2.0 TDI oferowanego w dwóch wariantach mocy.

Nowy Volkswagen Golf Variant - ceny minimalne wersji silnikowych:

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI 110 KM DSG7 - od 102 790 zł

Silniki Diesla:

  • 2.0 TDI 115 KM M6 - od 108 390 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 - od 134 790 zł

Jak widać, już podstawowe wydanie jest parowane z przekładnią automatyczną, co częściowo usprawiedliwia wysoką cenę. Chętni na skrzynię manualną muszą natomiast wybrać 115-konnego diesla. Oferta nie jest przesadnie rozbudowana. Podobnie wygląda kwestia wersji wyposażenia.

Life i Style to dwa wydania, na które mogą zdecydować się klienci kupujący Golfa w wersji Variant. Biorąc pod uwagę, że już podstawowa odmiana oferuje przyzwoite wyposażenie, można zakładać, że to właśnie ona będzie cieszyć się większym wzięciem.

Nowy Volkswagen Golf Variant - wyposażenie

  • Life - od 102 790 zł - m.in. automatyczna klimatyzacja 1-strefowa, cyfrowy zestaw wskaźników, reflektory LED Basic, aktywny tempomat ACC, system Lane Assist oraz multimedia z Apple CarPlay i Android Auto, 16-calowe felgi aluminiowe,
  • Style - od 118 590 zł - dodatkowo m.in. klimatyzacja 3-strefowa, 17-calowe felgi aluminiowe, fotele sportowe, nawigacja satelitarna z 10-calowym wyświetlaczem, reflektory LED Plus, ambientowe oświetlenie wnętrza

Wybrane dla Ciebie

7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach