Volkswagen Golf GTI Clubsport podkręcony przez ABT

Golf GTI Clubsport S napędzany 305-konnym, 2-litrowym silnikiem dzierży miano najszybszej przednionapędówki na Nürburgringu. Specjaliści z ABT postanowili jednak stworzyć jeszcze ostrzejsze wydanie. Poznajcie je.

Obraz
Aleksander Ruciński

Najnowszy projekt ABT został oparty na standardowym Golfie GTI Clubsport bez przydomka "S". Oznacza to mniej spartański charakter niż w przypadku rekordzisty Nurburgringu, ale i słabszy, 265-konny silnik. ABT postanowiło połączyć najlepsze cechy dwóch wersji, dzięki czemu powstał naprawdę ostry hatchback.

265-konny napęd za sprawą chiptuningu został podkręcony do 335 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 350 Nm do 430 Nm. To wartości, które pozwalają zbliżyć się do najlepszych w segmencie, wliczając w to Mercedesa A45 AMG, czy Focusa RS. Niestety Golf pozostał przednionapędówką. Nie oczekujcie więc oszałamiających czasów przyspieszeń, czy łatwego prowadzenia na zakrętach.

Obraz

Osiągi po modyfikacjach nie zostały podane do publicznej wiadomości. Podejrzewamy, że na papierze GTI Clubsport ABT byłby szybszy niż rekordzista Nurburgringu, Clubsport S, co może stanowić kuszącą propozycję dla wielu klientów lubiących popisywać się przed kolegami. Tym bardziej, że ABT zadbało także o oprawę wizualną.

Obraz

Nadwozie ubrano w klasyczne połączenie czerni i czerwieni ozdabiając je kilkoma aerodynamicznymi wstawkami i czarnymi felgami dostępnymi w rozmiarze 18-20 cali. Obręcze skrywają wydajne, sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe będące inwencją ABT. Podobnie jak usztywnione i delikatne obniżone podwozie.

Obraz

Pakiet modyfikacji ABT jest dostępny dla wszystkich posiadaczy Golfa GTI Clubsport. To ciekawa propozycja, która pozwala połączyć praktyczny charakter z dużą mocą. Co prawda takie wydanie raczej nie kładzie na łopatki seryjnego Clubsporta S. Bez wątpienia jednak jest ciekawą opcją dla fanów ostrych przednionapędówek.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie