Volkswagen Amarok (2016) - odświeżony i z V6 pod maską

Volkswagen zaprezentował odświeżonego Amaroka. Niemiecki pickup zyskał nie tylko nowy wygląd, ale także duże, wysokoprężne V6.

Volkswagen Amarok (2016) - odświeżony i z V6 pod maską
Mariusz Zmysłowski

02.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wygląd Amaroka zmienił się minimalnie. Lifting tego pick-upa przyniósł jedynie subtelne poprawki, które mają uczynić ten użytkowy wóz bardziej podobnym do reszty gamy modelowej Volkswagena. Najbardziej widoczne są zmiany w dolnej części pasa przedniego. Zgodnie z wcześniej pokazanymi ilustracjami, Amarok dostał także nowe wnętrze, ale tego na razie nie widać na przedstawionych zdjęciach.

Zamiast deski rozdzielczej, Volkswagen pokazał jednostkę napędową, która będzie pracować pod maską niemieckiego woła roboczego. Jest to... 3-litrowe V6 TDI. Obecnie w polskim cenniku Amaroka znajdziemy 2-litrową, rzędową czwórkę wysokoprężną. Generuje ona 140 lub 180 KM, w zależności od wariantu. Mocniejsza odmiana to wersja BiTDI.

Obraz

To niezwykłe, że w dobie kryzysu związanego z przekłamywaniem wyników badań emisji spalin, Volkswagen wprowadza pod maskę Amaroka potężne V6. Jednostka ta będzie oferowana w trzech wariantach mocowych. Najmniej do zaoferowania będzie miała wersja 163-konna. Pośrodku gamy znajdzie się odmiana 204-konna. 3-litrowe V6 ma generować w Amaroku maksymalnie 224 KM. Topowa wersja będzie dysponować momentem obrotowym na poziomie 550 Nm przy 1500 rpm.

Przeniesienie mocy z 3-litrowego silnika standardowo będzie odbywać się w odświeżonym Amaroku na tylną oś. Klienci będą mogli zdecydować się także na dwa inne warianty. Pierwszym będzie napęd na cztery koła, z dołączaną osią przednią. Drugi to stałe przeniesienie mocy na wszystkie koła. W ostatnim wariancie standardem będzie 8-stopniowa przekładnia automatyczna. Na liście nowości związanych z mechaniką znalazł się także nowy dla rynku europejskiego układ wspomagania Servotronic.

Na pokładzie wersji 224-konnej Volkswagen będzie standardowo oferował większe, bardziej wydajne hamulce. Tarcze mają tu mieć 17 cali z przodu i 16 cali z tyłu.

Nowy Amarok trafi do sprzedaży we wrześniu. Początkowo w ofercie widlastej szóstki będzie jedynie 224-konna wersja. Pozostałe, słabsze warianty, trafią na rynek później.

Volkswagen Amarok (2016) - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Komentarze (11)