VAG chce uniknąć powtórki z ery COVID-u. Nowe umowy na dostawy części

Grupa Volkswagena zmienia strategię dotyczącą dostaw półprzewodników do swoich samochodów. Dzięki nowemu sposobowi zakupu tych podzespołów prawdopodobieństwo nagłego spadku dostaw ma zostać zminimalizowane.

Fabryka Volkswagena we WrześniFabryka Volkswagena we Wrześni
Źródło zdjęć: © Volkswagen
Kamil Niewiński

Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na wielu branżach, lecz COVID-19 wyjątkowo mocno dał się we znaki koncernom motoryzacyjnym. Braki w półprzewodnikach były największym z problemów, a tych było przecież jeszcze więcej - zerwane łańcuchy dostaw prowadziły do problemów z zaopatrywaniem się w części, których ceny z tygodnia na tydzień drastycznie rosły.

Wiele firm z branży automotive podjęło już zdecydowane kroki, dzięki którym będą one mogły działać nie tylko w sposób bardziej niezależny, ale również zabezpieczą się one na wypadek ewentualnej powtórki. Teraz do tego grona dołączył również Volkswagen, który w swoim oficjalnym oświadczeniu ogłasza reorganizację całej sieci zakupowej części elektronicznych oraz półprzewodników.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Najważniejsza zmiana opiera się właśnie o mniejszą zależność Volkswagena od dostawców. Ci bowiem do tej pory mieli swobodę w wyborze części, jakie przeznaczą dla koncernu, a ten na nich w pełni polegał. To jednak ulegnie zmianie i teraz to VAG będzie miał ostateczny głos dotyczący zamówień - przede wszystkim w kontekście tego, jakie części ostatecznie zostaną wykorzystane.

Najważniejszy głos w kontekście dostaw pozwoli Volkswagenowi na zabezpieczenie sobie tych elementów, które są dla niego najbardziej potrzebne. Nie będzie dzięki temu na łasce dostawców, którzy będą za niego decydować, jakie elementy trafią następnie do aut koncernu. 

Wybrane dla Ciebie

Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego