Lamborghini stawia na hybrydy. Nie wyklucza aut elektrycznych

Przez lata Włosi z Sant'Agata Bolognese trzymali się tylko wolnossących silników. Pierwsze odstępstwo od tej zasady przyszło w postaci modelu Countach Turbo S, a potem SUV-a Urusa. Teraz Lamborghini potwierdza, że ich kolejne modele będą hybrydami typu plug-in.

Koncept Terzo Millennio to wizja elektrycznego auta przyszłości.Koncept Terzo Millennio to wizja elektrycznego auta przyszłości.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Lamborghini
Michał Zieliński

Szczegóły na temat następców Aventadora i Huracana zdradził w rozmowie z TopGear.com szef firmy, Stefano Domenicali. Pierwsze auto ma trafić do sprzedaży w około 2020 roku, a kolejne dwa lata później. W obu przypadkach silniki zachowają dotychczasowy układ (a więc odpowiednio V12 i V10), lecz zyskają wsparcie motorów elektrycznych. Dzięki temu będą spełniać normy emisji spalin, jednocześnie oferując doznania z jazdy, z których słynie Lamborghini.

Chodzi m.in. o brutalny dźwięk, jaki towarzyszy każdemu przejazdowi wozu z bykiem na masce. Nowe modele Lamborghini będą pozwalać na bezszelestną jazdę korzystając tylko z prądu, ale gdy tylko kierowca mocniej naciśnie pedał gazu, potężna jednostka spalinowa się wydrze oznajmiając całemu światu, że tu właśnie jedzie ostentacyjny supersamochód.

Potencjalnym problemem jest masa. Dodatkowy silnik i baterie ważą sporo. Gdyby Lamborghini zdecydowało się na technologię z Porsche, mówimy tutaj o ponadprogramowych 300 kg. Z drugiej strony, moc wzrosłaby o 130 KM, co mogłoby wynagrodzić dodatkowe kilogramy. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Włosi mogą sięgnąć po droższe i nowocześniejsze rozwiązania – wydajniejszy motor elektryczny oraz baterie, a także użyć więcej lekkich materiałów w samochodach.

A co z w pełni elektrycznymi wozami? Lamborghini nie wyklucza takiego modelu. Mógłby pojawić się na rynku w 2026 roku. Być może jako produkcyjna wersja konceptu Terzo Millennio. Dzisiaj to właśnie auta na prąd oferują najlepsze osiągi, więc nikogo nie powinno dziwić, że Włosi chcą wykorzystać tę technologię w swoich maszynach.

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥