Lamborghini stawia na hybrydy. Nie wyklucza aut elektrycznych

Przez lata Włosi z Sant'Agata Bolognese trzymali się tylko wolnossących silników. Pierwsze odstępstwo od tej zasady przyszło w postaci modelu Countach Turbo S, a potem SUV-a Urusa. Teraz Lamborghini potwierdza, że ich kolejne modele będą hybrydami typu plug-in.

Koncept Terzo Millennio to wizja elektrycznego auta przyszłości.Koncept Terzo Millennio to wizja elektrycznego auta przyszłości.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Lamborghini
Michał Zieliński

Szczegóły na temat następców Aventadora i Huracana zdradził w rozmowie z TopGear.com szef firmy, Stefano Domenicali. Pierwsze auto ma trafić do sprzedaży w około 2020 roku, a kolejne dwa lata później. W obu przypadkach silniki zachowają dotychczasowy układ (a więc odpowiednio V12 i V10), lecz zyskają wsparcie motorów elektrycznych. Dzięki temu będą spełniać normy emisji spalin, jednocześnie oferując doznania z jazdy, z których słynie Lamborghini.

Chodzi m.in. o brutalny dźwięk, jaki towarzyszy każdemu przejazdowi wozu z bykiem na masce. Nowe modele Lamborghini będą pozwalać na bezszelestną jazdę korzystając tylko z prądu, ale gdy tylko kierowca mocniej naciśnie pedał gazu, potężna jednostka spalinowa się wydrze oznajmiając całemu światu, że tu właśnie jedzie ostentacyjny supersamochód.

Potencjalnym problemem jest masa. Dodatkowy silnik i baterie ważą sporo. Gdyby Lamborghini zdecydowało się na technologię z Porsche, mówimy tutaj o ponadprogramowych 300 kg. Z drugiej strony, moc wzrosłaby o 130 KM, co mogłoby wynagrodzić dodatkowe kilogramy. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Włosi mogą sięgnąć po droższe i nowocześniejsze rozwiązania – wydajniejszy motor elektryczny oraz baterie, a także użyć więcej lekkich materiałów w samochodach.

A co z w pełni elektrycznymi wozami? Lamborghini nie wyklucza takiego modelu. Mógłby pojawić się na rynku w 2026 roku. Być może jako produkcyjna wersja konceptu Terzo Millennio. Dzisiaj to właśnie auta na prąd oferują najlepsze osiągi, więc nikogo nie powinno dziwić, że Włosi chcą wykorzystać tę technologię w swoich maszynach.

Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - Nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - Nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół