WAŻNE
TERAZ

Dowództwo Operacyjne reaguje na doniesienia o Wyrykach

Ucieczka przed dziurami - pod prąd, czy na chodnik?

Po zimowych mrozach na drogach pojawiają się kolejne zatrważająco duże dziury. Głębokie, często bardzo szerokie, o kanciastych krawędziach – wszystkie z nich są niebezpieczne nie tylko dla felg, opon i zawieszeń. Stwarzają też zagrożenie dla ruchu drogowego. Przedstawiamy krótkie zestawienie statystyk niebezpiecznych sytuacji spowodowanych dziurami w drogach.

Dziura w drodze (lic. CC)Dziura w drodze (lic. CC)
Mariusz Zmysłowski

Po zimowych mrozach na drogach pojawiają się kolejne zatrważająco duże dziury. Głębokie, często bardzo szerokie, o kanciastych krawędziach – wszystkie z nich są niebezpieczne nie tylko dla felg, opon i zawieszeń. Stwarzają też zagrożenie dla ruchu drogowego. Przedstawiamy krótkie zestawienie statystyk niebezpiecznych sytuacji spowodowanych dziurami w drogach.

Dla każdego kierowcy dziura, do której zbliża się jego auto to wizja znacznych uszkodzeń. Co więcej, to nie tylko problem związany z unieruchomieniem auta ze względu na zniszczenie zawieszenia, ale również straty finansowe. Bardzo trudno bowiem o uzyskanie odszkodowania od organów, które powinny troszczyć się o stan dróg. Dlatego kierowcy często omijają dziury w bardzo gwałtowny sposób. Niestety manewr ten wykonywany jest nierzadko bez wcześniejszego upewnienia się, czy będzie to bezpieczne w panujących warunkach.

Przez takie zachowania 20 proc. kierowców skręciło z tego powodu na przeciwny pas ruchu. W równie niebezpiecznej sytuacji znalazło się kiedyś 13 proc. osób kierujących pojazdami. Ta grupa zmuszona była do ostrego hamowania. 4 proc. kierowców w celu ominięcia dziury wjechało kiedyś na chodnik.

Obecnie liczbę dziur w polskich drogach szacuje się w milionach. Dlatego nietrudno o takie sytuacje jak te, przytoczone powyżej. Ci, którym nie uda się ominąć w żaden sposób wyrw w nawierzchni najczęściej zmuszani są do naprawiania felg, zawieszeń, układów wydechowych i wymiany opon. Dobrze jest być świadomym tego, że po wjechaniu w dziurę powietrze z ogumienia często schodzi powoli. Warto więc regularnie kontrolować ciśnienie w oponach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat