Tylny napęd i sześciocylindrowe silniki. Mazda szykuje nowego SUV-a CX-50?

Mazda niezmiennie idzie pod prąd. Podczas gdy większość producentów oferuje coraz mniejsze silniki, a tylnonapędówki zastępuje prostszym przednim napędem, Japończycy rzekomo szykują coś innego. Świadczą o tym przecieki dotyczące nowego SUV-a CX-50, który ma trafić na rynek w 2022 roku.

Obecna generacja Mazdy CX-5 może mieć naprawdę ciekawego następcę.Obecna generacja Mazdy CX-5 może mieć naprawdę ciekawego następcę.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

CX-5 to ważny model w ofercie Mazdy zarówno w Europie, jak i USA. Auto, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 2012 roku, 5 lat później doczekało się solidnej modernizacji i kolejnej odsłony. Zgodnie z 5-letnim cyklem, następcę powinniśmy ujrzeć w okolicach 2022 roku. Czego powinniśmy się po nim spodziewać?

Portal CocheSpias.net dotarł do interesujących przecieków z japońskiego rynku, wedle których nowy SUV Mazdy ma być prawdziwą rewolucją. Producent zamierza podkreślić ważne zmiany nową nazwą - CX-50 zamiast dotychczasowego CX-5. W planach są również podobno dużo większe silniki i napęd na tył.

Na liście jednostek przedstawionej w nieoficjalnych dokumentach znajdziemy diesla Skyactiv-D o pojemności 3,3 litra oraz 3-litrowy motor benzynowy wykorzystujący tzw. miękką hybrydę i 48-woltową instalację elektryczną.

Co ważne, diesel ma generować 285 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc w benzyniaku będzie identyczna. Moment obrotowy wyniesie natomiast 340 Nm. W gamie zagościć mają także mniejsze silniki - 2,5T 230 KM, 2,5 Mild Hybrid 190 KM oraz diesel 2,2 190 KM.

Wszystko to zapowiada się naprawdę ciekawie. Choć Mazda na razie nie potwierdziła nieoficjalnych doniesień, wiadomo, że nazwa CX-50 została zarejestrowana w 2019 roku. Prawdopodobnym jest więc, że producent prędzej czy później ją wykorzysta.

Jeśli najnowsza odsłona SUV-a faktycznie dostanie sześciocylindrowe silniki i napęd na tył, będzie można mówić o prawdziwej rewolucji. W USA takie auto mogłoby konkurować np. z nieco większym Fordem Explorer także oferowanym w wariancie tylno i czteronapędowym. Czy tak będzie? Czas pokaże.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł