Tydzień w motorsporcie #7 

Sébastien Ogier zwycięża w Rajdzie Monte Carlo, Toto Wolff zdradza, dlaczego podpisał kontrakt z Bottasem tylko na rok, a Audi ponownie angażuje się w rallycrossowe mistrzostwa świata. Podsumowujemy miniony tydzień w motorsporcie.

Dla Sebastiena Ogeira nie ma znaczenia jakim autem jedzie. Monte Carlo należy do niego.Dla Sebastiena Ogeira nie ma znaczenia jakim autem jedzie. Monte Carlo należy do niego.
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

Sébastien Ogier zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo po raz czwarty z rzędu, pomimo zmiany zespołu. Dla M-Sportu jest to pierwszy tryumf od sezonu 2012, kiedy to wygrali Rajd Wielkiej Brytanii. Malcolm Wilson może pozytywnie patrzeć w przyszłość, przynajmniej do końca roku 2017.

Ogier nie był ani faworytem, ani też liderem od samego początku, choć już po pierwszych oesów było jasne, że znajdzie się w czołówce. Pozostawało pytanie: czy ukończy rajd? Pytanie to dotyczyło wielu kierowców, a część z nich Monte Carlo zweryfikowało negatywnie.

Hyndai Motorsport nie zaliczy tego rajdu do udanych. Byli na prowadzeniu, ale nie udało się wygrać, a jeden z ich kierowców brał udział w śmiertelnym wypadku.
Hyndai Motorsport nie zaliczy tego rajdu do udanych. Byli na prowadzeniu, ale nie udało się wygrać, a jeden z ich kierowców brał udział w śmiertelnym wypadku. © fot. Red Bull Content Pool

Liderem po pierwszym etapie był Thierry Neuville, który ostatecznie imprezę zakończył na 15. pozycji. Jeszcze większego pecha miał jego zespołowy kolega Hayden Paddon. Nowozelandczyk wypadł z trasy, a jego auto raniło śmiertelnie kibica. Zespół wycofał zawodnika z imprezy. W czołówce był też Kris Meeke, ale i on przedwcześnie zakończył rywalizację.

Trzymający nerwy na wodzy Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala – obaj byli zawodnicy Volkswagena – zakończyli rajd na dwóch pierwszych miejscach. Trójkę uzupełnił Ott Tänak, partner Ogiera w M-Sporcie. Dani Sordo był czwarty, a Craig Breen jadący zeszłorocznym Citroënem DS3 WRC piąty.

Toyota zaczyna sezon od drugiego miejsca Latvali. To dobra wróżba, ale na razie o niczym nie świadczy.
Toyota zaczyna sezon od drugiego miejsca Latvali. To dobra wróżba, ale na razie o niczym nie świadczy. © fot. Red Bull Content Pool

Po Monte Carlo nie można wróżyć na temat dalszej części sezonu, ale widać, że M-Sport będzie jednym z faworytów do mistrzostwa. Na pewno mocny opór postawi Hyundai, a także Citroën. Dyspozycja Toyoty stoi jeszcze pod znakiem zapytania, ale miejsce na podium w debiucie to bardzo pozytywna rzecz dla zespołu, prowadzonego przez Tommiego Mäkinena. Jari-Matti Latvala nie wygrał żadnego odcinka specjalnego.

W WRC2 najszybszy był Andreas Mikkelsen, który finiszował przed Janem Kopeckym. Obaj jechali Škodami Fabiami R5. Trójkę zamknął Bryan Bouffier na Fordzie Fieście R5.

Rajd Monte Carlo 2017 - klasyfikacja generalna
Poz.ZałogaSamochódCzas/strata
1.

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRCzwycięzca
2.

J-M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC+2:15.0 min
3.

O. Tanak

R. Molder

Ford Fiesta WRC+2:57.8 min
4.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 Coupe WRC+3:35.8 min
5.

C. Breen

S. Martin

Citroen DS3 WRC+3:47.8 min
6.

E. Evans

D. Barritt

Ford Fiesta WRC+6:45.0 min
7.

A. Mikkelsen

A. Jaeger

Skoda Fabia R5+9:32.7 min
8.

J. Kopecky

P. Dresler

Skoda Fabia R5+12:58.1 min
9.

S. Lefebvre

G. Moreau

Citroen C3 WRC+14:43.8 min
10.

B. Bouffier

D. Giraudet

Ford Fiesta R5+16:09.4 min

Juan Pablo Montoya zwyciężył w Race of Champions

Debiutujący w Race od Champions, Juan Pablo Montoya został zwycięzcą tej imprezy, a w finale pokonał Toma Kristensena. Zawodnik IndyCar pomimo dobrego okresu w Formule 1, nigdy nie startował w tych rozrywkowych zawodach podsumowujących miniony sezon w motorsporcie.

Sebastian Vettel sam wygrał ROC Nations Cup po tym, jak Pascal Wehrlein wycofał się z zawodów po wypadku. Niemiec pokonał w finale Team USA NASCAR, czyli braci Kurta i Kyle'a Buschów. W pojedynku USA kontra reszta świata, drużyna ze Stanów Zjednoczonych przegrała 7:8. Zawody odbywały się w Miami

Bottas w zespole Mercedesa tylko na rok

Pisałem już o zawarciu umowy pomiędzy zespołem Mercedesa w Formule 1 a Valtterim Bottasem, byłym zawodnikiem Williamsa. Umowa, którą podpisano tylko na jeden sezon, budzi wiele wątpliwości, ponieważ zwykle tak poważny zespół nie zawiera tak krótkich kontraktów z dobrymi zawodnikami. Tymczasem Toto Wolff zdradził, że ma to im zostawić otwarte drzwi dla takich gwiazd jak Sebastian Vettel i Fernando Alonso, których kontrakty kończą się wraz z sezonem 2017.

Obraz
© fot. Daimler Media

Sytuacja stawia Valtteriego Bottasa przed nie lada wyzwaniem. Jeżeli nie okaże się wystarczająco szybki, wówczas może wcześnie zakończyć współpracę z Mercedesem. Jednak Fin nie musi się obawiać o swoją przyszłość. Prawdopodobnie gdyby jego miejsce zajął Sebastian Vettel, wówczas on przeszedłby do Ferrari.

Audi jednak zostaje w Rallycross RX

Obraz
© fot. fiaworldrallycross.com

Przynajmniej częściowo, ponieważ Audi zdecydowało się wspierać technicznie zespół Mattiasa Ekströma – EKS – w tegorocznych mistrzostwach świata w rallycrossie. Nie będzie to zatem finansowe wsparcie, ale jednak zespół fabryczny. Praca techników Audi ma polegać przede wszystkim na rozwoju S1 EKS RX.

Przypominam, że Matthias Ekström jest aktualnym mistrzem świata, a tytuł zdobył na Audi S1. Stajnia nie zmienia składu na sezon 2017 i zawodnik, znany m. in. z DTM oraz okazjonalnych występów w rajdach samochodowych, po raz kolejny powalczy o najwyższe laury.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony