Tydzień w motorsporcie #7

Tydzień w motorsporcie #7

Dla Sebastiena Ogeira nie ma znaczenia jakim autem jedzie. Monte Carlo należy do niego.
Dla Sebastiena Ogeira nie ma znaczenia jakim autem jedzie. Monte Carlo należy do niego.
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński
22.01.2017 15:25, aktualizacja: 01.10.2022 20:41

Sébastien Ogier zwycięża w Rajdzie Monte Carlo, Toto Wolff zdradza, dlaczego podpisał kontrakt z Bottasem tylko na rok, a Audi ponownie angażuje się w rallycrossowe mistrzostwa świata. Podsumowujemy miniony tydzień w motorsporcie.

Sébastien Ogier zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo po raz czwarty z rzędu, pomimo zmiany zespołu. Dla M-Sportu jest to pierwszy tryumf od sezonu 2012, kiedy to wygrali Rajd Wielkiej Brytanii. Malcolm Wilson może pozytywnie patrzeć w przyszłość, przynajmniej do końca roku 2017.

Ogier nie był ani faworytem, ani też liderem od samego początku, choć już po pierwszych oesów było jasne, że znajdzie się w czołówce. Pozostawało pytanie: czy ukończy rajd? Pytanie to dotyczyło wielu kierowców, a część z nich Monte Carlo zweryfikowało negatywnie.

Hyndai Motorsport nie zaliczy tego rajdu do udanych. Byli na prowadzeniu, ale nie udało się wygrać, a jeden z ich kierowców brał udział w śmiertelnym wypadku.
Hyndai Motorsport nie zaliczy tego rajdu do udanych. Byli na prowadzeniu, ale nie udało się wygrać, a jeden z ich kierowców brał udział w śmiertelnym wypadku.© fot. Red Bull Content Pool

Liderem po pierwszym etapie był Thierry Neuville, który ostatecznie imprezę zakończył na 15. pozycji. Jeszcze większego pecha miał jego zespołowy kolega Hayden Paddon. Nowozelandczyk wypadł z trasy, a jego auto raniło śmiertelnie kibica. Zespół wycofał zawodnika z imprezy. W czołówce był też Kris Meeke, ale i on przedwcześnie zakończył rywalizację.

Trzymający nerwy na wodzy Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala – obaj byli zawodnicy Volkswagena – zakończyli rajd na dwóch pierwszych miejscach. Trójkę uzupełnił Ott Tänak, partner Ogiera w M-Sporcie. Dani Sordo był czwarty, a Craig Breen jadący zeszłorocznym Citroënem DS3 WRC piąty.

Toyota zaczyna sezon od drugiego miejsca Latvali. To dobra wróżba, ale na razie o niczym nie świadczy.
Toyota zaczyna sezon od drugiego miejsca Latvali. To dobra wróżba, ale na razie o niczym nie świadczy.© fot. Red Bull Content Pool

Po Monte Carlo nie można wróżyć na temat dalszej części sezonu, ale widać, że M-Sport będzie jednym z faworytów do mistrzostwa. Na pewno mocny opór postawi Hyundai, a także Citroën. Dyspozycja Toyoty stoi jeszcze pod znakiem zapytania, ale miejsce na podium w debiucie to bardzo pozytywna rzecz dla zespołu, prowadzonego przez Tommiego Mäkinena. Jari-Matti Latvala nie wygrał żadnego odcinka specjalnego.

W WRC2 najszybszy był Andreas Mikkelsen, który finiszował przed Janem Kopeckym. Obaj jechali Škodami Fabiami R5. Trójkę zamknął Bryan Bouffier na Fordzie Fieście R5.

Rajd Monte Carlo 2017 - klasyfikacja generalna
Poz.ZałogaSamochódCzas/strata
1.

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRCzwycięzca
2.

J-M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC+2:15.0 min
3.

O. Tanak

R. Molder

Ford Fiesta WRC+2:57.8 min
4.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 Coupe WRC+3:35.8 min
5.

C. Breen

S. Martin

Citroen DS3 WRC+3:47.8 min
6.

E. Evans

D. Barritt

Ford Fiesta WRC+6:45.0 min
7.

A. Mikkelsen

A. Jaeger

Skoda Fabia R5+9:32.7 min
8.

J. Kopecky

P. Dresler

Skoda Fabia R5+12:58.1 min
9.

S. Lefebvre

G. Moreau

Citroen C3 WRC+14:43.8 min
10.

B. Bouffier

D. Giraudet

Ford Fiesta R5+16:09.4 min

Juan Pablo Montoya zwyciężył w Race of Champions

Debiutujący w Race od Champions, Juan Pablo Montoya został zwycięzcą tej imprezy, a w finale pokonał Toma Kristensena. Zawodnik IndyCar pomimo dobrego okresu w Formule 1, nigdy nie startował w tych rozrywkowych zawodach podsumowujących miniony sezon w motorsporcie.

Sebastian Vettel sam wygrał ROC Nations Cup po tym, jak Pascal Wehrlein wycofał się z zawodów po wypadku. Niemiec pokonał w finale Team USA NASCAR, czyli braci Kurta i Kyle'a Buschów. W pojedynku USA kontra reszta świata, drużyna ze Stanów Zjednoczonych przegrała 7:8. Zawody odbywały się w Miami

Bottas w zespole Mercedesa tylko na rok

Pisałem już o zawarciu umowy pomiędzy zespołem Mercedesa w Formule 1 a Valtterim Bottasem, byłym zawodnikiem Williamsa. Umowa, którą podpisano tylko na jeden sezon, budzi wiele wątpliwości, ponieważ zwykle tak poważny zespół nie zawiera tak krótkich kontraktów z dobrymi zawodnikami. Tymczasem Toto Wolff zdradził, że ma to im zostawić otwarte drzwi dla takich gwiazd jak Sebastian Vettel i Fernando Alonso, których kontrakty kończą się wraz z sezonem 2017.

Obraz
© fot. Daimler Media

Sytuacja stawia Valtteriego Bottasa przed nie lada wyzwaniem. Jeżeli nie okaże się wystarczająco szybki, wówczas może wcześnie zakończyć współpracę z Mercedesem. Jednak Fin nie musi się obawiać o swoją przyszłość. Prawdopodobnie gdyby jego miejsce zajął Sebastian Vettel, wówczas on przeszedłby do Ferrari.

Audi jednak zostaje w Rallycross RX

Obraz
© fot. fiaworldrallycross.com

Przynajmniej częściowo, ponieważ Audi zdecydowało się wspierać technicznie zespół Mattiasa Ekströma – EKS – w tegorocznych mistrzostwach świata w rallycrossie. Nie będzie to zatem finansowe wsparcie, ale jednak zespół fabryczny. Praca techników Audi ma polegać przede wszystkim na rozwoju S1 EKS RX.

Przypominam, że Matthias Ekström jest aktualnym mistrzem świata, a tytuł zdobył na Audi S1. Stajnia nie zmienia składu na sezon 2017 i zawodnik, znany m. in. z DTM oraz okazjonalnych występów w rajdach samochodowych, po raz kolejny powalczy o najwyższe laury.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Tydzień w motorsporcie #18
Tydzień w motorsporcie #18
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #8
Tydzień w motorsporcie #8
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #17
Tydzień w motorsporcie #17
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #23
Tydzień w motorsporcie #23
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #13
Tydzień w motorsporcie #13
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #2
Tydzień w motorsporcie #2
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #5
Tydzień w motorsporcie #5
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #14
Tydzień w motorsporcie #14
Marcin Łobodziński
Komentarze (0)