Tydzień w motorsporcie #3

Tydzień w motorsporcie #3

Tydzień w motorsporcie #3
Marcin Łobodziński
26.12.2016 08:44, aktualizacja: 01.10.2022 20:48

Citroën Racing pokazał C3 WRC, Red Bull zostaje z Ogierem, Andreas Mikkelsen wraca do Škody, a Felipe Massa do Williamsa, z którego odszedł Pat Symonds. Zapraszam na podsumowanie minionego tygodnia w sportach motorowych.

Citroën Racing prezentuje C3 WRC

Francuski zespół Citroën Racing zaprezentował C3 WRC i swój skład na sezon 2017. Kierowcą numer jeden został już dano potwierdzony Kris Meeke, a w zdobywaniu punktów będą mu pomagali Craig Breen i Sébastien Lefebvre. Później dołączy tradycyjnie już Khalid Al Qassimi. Yves Matton nie ukrywa, że chce z nowym modelem odnosić sukcesy, takie jak z Xsarą WRC oraz C4 WRC.

W 2017 roku chcemy wygrywać rajdy w normalnych warunkach i pokonywać naszych konkurentów. W 2018 roku chcemy wywalczyć minimum jeden tytuł mistrzowski. Czytając niektóre komentarze, można odnieść wrażenie, że wszystkim wydaje się, że C3 WRC będzie bardzo szybki od pierwszego odcinka. To pewien ciężar na naszych barkach. Zespół nie jest tak bardzo obeznany w środowisku i możemy potrzebować więcej czasu na osiedlenie się. Traktujemy to wyzwanie z szacunkiem na jaki zasługuje.

Yves Matton, szef zespołu Citroen Racing
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/22]

Andreas Mikkelsen wraca do swoich korzeni

Norweg Andreas Mikkelsen, który dzięki doskonałym wynikom w Škodzie trafił do WRC na najwyższy poziom, teraz został zmuszony wrócić do czeskiego zespołu. Wystartuje Fabią R5 w Rajdzie Monte Carlo, a jego polotem pozostanie Anders Jæger.

W sezonie 2017 będzie chodziło o to, żeby kombinezon nie wystygł, o znalezienie miejsca we właściwym teamie, umożliwiającym walkę o mistrzostwo świata w 2018. Nie wiemy jeszcze, co przyniesie następny sezon, ale oczywiście mam nadzieję na jak najczęstsze starty. Pracujemy nad planem zaliczenia wybranych rajdów.

Andreas Mikkelsen

Menedżer Mikkelsena, Erik Veiby, podobnie jak ja, nie może uwierzyć, że kierowca z takim doświadczeniem i wynikami w trzech ostatnich latach, nie znalazł miejsca w fabrycznym zespole WRC. Moim zdaniem, Norweg zasłużył na więcej niż Jari-Matti Latvala.

Brak miejsca dla Andreasa w WRC jest trochę nierzeczywisty. Mówimy o kierowcy, który w ostatniej rundzie w Australii pokonał mistrza świata i przez trzy lata z rzędu był trzeci w mistrzostwach. Patrząc na sezon 2016, tylko Sébastien Ogier, Kris Meeke i Andreas wygrali dwie lub więcej rund WRC. Naszym celem było powalczenie o mistrzostwo świata w 2017. Nadal wierzę, że Andreas zostanie mistrzem świata, ale teraz musimy odłożyć te plany do 2018.

Erik Veiby, menedżer Andreasa Mikkelsena

Red Bull z Sébastienem Ogierem i M-Sportem

Obraz

Nie będzie Red Bull Teamu, ale znana marka związała się z załogą Sébastien Ogier i Julien Ingriassia w M-Sporcie. Tylko jedna Fiesta będzie jeździła w barwach Red Bulla, natomiast druga, prowadzona przez Otta Tanaka, w tradycyjnych dla stajni niebiesko-białych. Trzecim samochodem wystartuje w Monte Carlo prawdopodobnie Elfyn Evans, ale nie wiadomo, czy zaliczy pełny sezon.

Malcolm Wilson zapowiedział, że już na trasie Monte Carlo pojawią się trzy samochody, natomiast w całym sezonie będzie ich jeszcze więcej. Jest to związane z dopuszczeniem przez FIA zespołów prywatnych, używających rajdówek w specyfikacji 2017. Jedną z Fiest prawdopodobnie będzie jeździł Mads Ostberg, który zapowiedział, że na pewno wystartuje w przyszłym roku.

Volkswagen zbyt konserwatywny

Francois-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagena w WRC twierdzi, że podeszli bardzo ostrożnie i tak zbudowali swój samochód na sezon 2017. Po tym, co widzieliśmy u rywali, Polo GTI WRC rzeczywiście wygląda na delikatną przeróbkę tegorocznego modelu. Kto wie, czy Volkswagen byłby w czołówce z tak konserwatywnym projektem, choć z drugiej strony, już w trzeciej lub czwartej rundzie mistrzostw mogłyby się pojawić duże poprawki.

Na chwilę obecną nie wiadomo co będzie dalej z samochodami niemieckiego producenta. Tuż po ogłoszeniu decyzji o odejściu z WRC, Volkswagen mówił, że żaden samochód nie będzie startował w przyszłym roku, a dziś krążą plotki nawet o przekazaniu wszystkich kierowcom prywatnym.

Felipe Massa zostanie w Williamsie, ale odejdzie Pat Symonds

Felipe Massa, który w tym roku ogłosił odejście z Formuły 1, zaakceptował propozycję Williamsa pozostania na jeszcze jeden rok, jeżeli z ekipy odejdzie Valtteri Bottas. Przypominam, że Fin dostał ofertę od Mercedesa i teraz czekamy na rozwój wydarzeń.

Nie będzie na to czekał Pat Symonds, szef techniczny Williamsa, który złożył rezygnację. Rzekomo powodem tej decyzji jest przyjście na jego miejsce Paddy'ego Lowe z Mercedesa. Na chwilę obecną nie znam jeszcze szczegółów na ten temat.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Tydzień w motorsporcie #18
Tydzień w motorsporcie #18
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #6
Tydzień w motorsporcie #6
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #5
Tydzień w motorsporcie #5
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #24
Tydzień w motorsporcie #24
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #1
Tydzień w motorsporcie #1
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #11
Tydzień w motorsporcie #11
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #8
Tydzień w motorsporcie #8
Marcin Łobodziński
Tydzień w motorsporcie #9
Tydzień w motorsporcie #9
Marcin Łobodziński
Komentarze (1)