Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 106 procent!

Polscy klienci coraz bardziej doceniają rozwiązania hybrydowe i kupują samochody z mieszanym napędem zamiast konwencjonalnym. Toyota to firma, która na całym świecie jest liderem w sprzedaży hybryd, a w trzecim kwartale bieżącego roku japoński producent odnotował ponad 100-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce.

Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 106 procent!
Marcin Łobodziński

11.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:49

Nie tak dawno pisaliśmy, że marki Toyota i Lexus odnotowały na świecie 45-procentowy wzrost sprzedaży hybryd w okresie od stycznia do sierpnia w stosunku do ubiegłego roku. Polska goni kraje zachodnie, a by je dogonić wzrosty muszą być wyższe. I tak jest w przypadku samej Toyoty, która chwali się 106-procentowym progresem na zakończenie trzeciego kwartału 2016.

Najpopularniejsze auta w Polsce to kompakty, zatem nie dziwi najwyższa sprzedaż Aurisa Hybrid w kategorii samochodów hybrydowych. W trzech pierwszych kwartałach odnotowano sprzedaż na poziomie 2789 sztuk, co daje 47-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku tylko w zakresie tego modelu.

Auris hybrid ma udział na poziomie 27,5 proc. w całej gamie silnikowej, a przypominamy, że samochód ten jest sprzedawany zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej. W minionym roku udział ten był jednak wyższy – 35 proc.

Drugą hybrydą co do popularności jest model RAV4 Hybrid, pomimo faktu, że auto zadebiutowało dopiero w kwietniu tego roku. Od tego momentu Toyota sprzedała 1536 egzemplarzy.

Prawdziwym hitem marki będzie jednak świeżutki C-HR. W ciągu 30 dni trwania przedsprzedaży zamówiono 480 wersji hybrydowych, zatem w samym tylko wrześniu nowy crossover prześcignął Aurisa i RAV4 – odpowiednio 264 i 263 zamówienia. Samochód cieszy się ogromnym zainteresowaniem i kto wie, czy w przyszłym roku nie będzie najchętniej wybieraną hybrydą w kraju.

Prius ze względu na wysoką cenę nie ma u nas siły przebicia, nawet jego najnowsza generacja. Sprzedano do końca września tylko 22 sztuki. Dla porównania, Yarisa Hybrid, czyli auto segmentu B kosztujące bagatela 64 400 zł sprzedano w liczbie 107 egzemplarzy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Toyota AurisToyota RAV4Toyota Yaris
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)