Toyota odkurzyła dawną nazwę. "Celica" znowu zarezerwowana

Rezerwacje znaków towarowych i nazw w urzędach patentowych dokonywane przez producentów samochodów zawsze budzą wiele spekulacji. Nie inaczej jest tym razem. Toyota zarezerwowała używaną w przeszłości nazwę Celica.

Ostatnie wcielenie Celiki znikło z rynku w 2005 roku.Ostatnie wcielenie Celiki znikło z rynku w 2005 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ostatnia generacja sportowego coupe określanego tym mianem znikła z rynku w 2005 roku. Po kilku latach od uśmiercenia modelu zaczęły pojawiać się plotki na temat ewentualnego powrotu. Ostatecznie jednak nic z tego nie wyszło. Dziś, ponad 15 lat później Toyota znów przypomniała nam o Celice, rezerwując w urzędzie patentowym prawa do tej nazwy.

Czy to oznacza, że szykuje się wielko powrót? Trudno wykluczyć taką możliwość, ale póki co raczej nie ma powodów do ekscytacji. Wystarczy wspomnieć, że większość sportowych modeli japońskiej marki określanych jest obecnie przedrostkiem GR od Gazoo Racing - oddziału specjalizującego się w ostrych wersjach toyot.

Możliwe jednak, że producent wykorzysta prawa do Celiki w zupełnie innym segmencie. Zresztą podobnie kilka lat temu zrobiło Mitsubishi, które rozmieniło legendę Eclipse'a na drobne, nazywając w ten sposób swojego crossovera. Z drugiej jednak strony, po co Toyota miałaby decydować się na taki krok?

Być może sytuacja wyjaśni się w najbliższych miesiącach. Najbardziej prawdopodobna odpowiedź jest przy okazji najmniej emocjonująca. Niewykluczone, że Toyota po prostu stara się trzymać rękę na pulsie i nie stracić praw do legendarnych, historycznych nazw, co przecież wcale nie musi oznaczać, że wykorzysta je w nowych modelach.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było