WAŻNE
TERAZ

Sejm zagłosował: jest nowy prezes NIK

Toyota przeciwna forsowaniu elektryków. Przynosi to odwrotny efekt

Dyrektor naukowy Toyota Motor Corporation dr Gill Pratt jest zdania, że samochody elektryczne nie mogą być wyłączną przyszłością motoryzacji. Klienci zasypywani autami na prąd mogą bowiem mocniej obstawać przy samochodach spalinowych.

Toyota bZ4XToyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Znaczna większość producentów obecnie wprowadza do swojej gamy modelowej samochody elektryczne, a nadchodzące zmiany w przepisach na przestrzeni kilkunastu lat całkowicie wyeliminują z rynku auta spalinowe. Chociaż udział elektryków w rynku rośnie, nadal znaczna większość klientów obstaje przy "klasycznych" rozwiązaniach. Dr Gill Pratt ma względem tego hipotezę.

Przed odbywającym się w dniach 19 - 21 maja 2023 Szczycie G7 w Hiroszimie, dyrektor naukowy Toyota Motor Corporation przyznał, że forsowanie samochodów elektrycznych może wywoływać u klientów awersję względem aut tego typu. Jest to jeden z powodów, przez które nie wierzy on w pełni elektryczną przyszłość motoryzacji. Nie jest to jednak jedyna kwestia, na którą położył nacisk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Land Cruiser - Jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą

Warto wrócić chociażby do jego wypowiedzi ze stycznia 2023 roku. Przyznał on wtedy, że już na początku następnej dekady zapotrzebowanie na akumulatory będzie za wysokie względem możliwych dostaw litu. To właśnie dlatego należy również rozwijać inne typy napędu, chociażby wodór, na który Toyota naprawdę mocno stawia i widzi w nim przyszłość motoryzacji.

Chcę podkreślić, że Toyota nie postuluje, żeby ograniczyć elektryfikację tylko do hybryd. Planujemy osiągnąć produkcję 3,5 miliona bateryjnych samochodów elektrycznych rocznie do 2030 roku, czyli za siedem lat. Ale uważamy, że w określonych rejonach świata, gdzie infrastruktura nie jest jeszcze tak rozwinięta i ekologiczna jak w Europie, a ludzie nie mają łatwego dostępu do sieci ładowania, inne warianty elektryfikacji jeszcze przez pewien czas będą bardziej optymalne.

dr Gill Pratt
Dyrektor naukowy Toyota Motor Corporation

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są