Polacy szukają innych aut niż zachodni sąsiedzi. Są wyniki
Choć Toyota jest najchętniej kupowanym samochodem w Polsce, to nie jest najczęściej wyszukiwana przez internautów. Nasza "okolica" wyróżnia się na tle Europy.
Dane dotyczące zapytań z całego świata dostarczyła porównywarka ubezpieczeń Compare the Market. Tak jak w poprzednim roku, Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem internautów w 64 krajach. Ale teraz goniła ją Tesla, która była numerem jeden w wyszukiwarkach w 34 krajach (wcześniej w 29).
Trzecie miejsce zajęło BMW i to ono było najczęściej wyszukiwaną marką w Polsce, jak i w innych 29 krajach. Mapka dostarczona przez ekspertów wskazuje, że duże zainteresowanie BMW zanotowano na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy Węgrzech.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dacia Bigster - pierwsze wrażenie
Co ciekawe, od 2023 roku nie mamy na podium Mercedesa. Ostatni raz zajął trzecie miejsce w 2022 roku, za BMW, a przed Audi. Inną marką ze spadającym zainteresowaniem jest Kia.
Kolejne miejsca za podium zajęły: Audi (6 krajów), Fiat (3), Hyundai (3), Nissan (3), Honda (2), Kia (2) oraz BYD (2), ale w tym roku na pewno się to zmieni.