Toyota GR86 oficjalnie wyceniona. Nie jest tanio, a zainteresowani muszą się spieszyć
Na ten samochód czekały osoby, którym nie w smak jest elektryfikacja i cyfryzacja aut. Toyota opublikowała właśnie polski cennik GR86, uruchamiając tym samym przedsprzedaż. Niestety jak mogliśmy się spodziewać, większy silnik istotnie podniósł cenę.
21.02.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:15
Najniżej pozycjonowana w hierarchii Gazoo Racing GR86 właśnie trafiła do przedsprzedaży w Polsce. Już pierwsze zapowiedzi o zastosowaniu większego, 2,4-litrowego silnika dały obawy o znacznie wyższą cenę, ze względu na załapanie się do wyższego progu akcyzowego, który wynosi aż 18,6 proc.
Niestety obawy się potwierdziły. Prosta i analogowa toyota została wyceniona na 169 900 zł. To aż o 40 tys. zł więcej, niż kosztował poprzednik, GT86, jeszcze w 2019 r. Oczywiście poza wyższą akcyzą należy uwzględnić inflację oraz nieco bogatsze wyposażenie, którym dysponuje GR86.
Toyota GR86 – ceny dla wersji silnikowych:
- 2.4 Boxer (234 KM) 6MT - Dynamic od 169 900 zł
- 2.4 Boxer (234 KM) 6AT - Dynamic od 180 900 zł
Dopłata aż 11 tys. zł do "automatu" wynika z faktu, że poza skrzynią otrzymujemy także szereg dodatkowych systemów, w układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, a także inteligentny tempomat adaptacyjny.
Wersje wyposażenia Toyoty GR86:
- Dynamic — od 169 900 zł — bazowa odmiana oferuje m.in. system bezkluczykowego dostępu do auta, kamerę cofania, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, LED-owe przednie i tylne światła, 17-calowe felgi z oponami Michelin Primacy, skórzaną kierownicę, dźwignię zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego, 8-calowy ekran multimediów z Bluetooth i łącznością Android Auto i Apple Car Play, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem, tempomat czy tylny dyferencjał TorSen.
- Executive — od 182 900 zł — bogatsza wersja zawiera dodatkowo 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4, aluminiowe nakładki na pedały, tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami, podgrzewane fotele, oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych, system adaptacyjnego doświetlania zakrętów, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a w wersji z automatyczną skrzynią także układ detekcji przeszkód.
Osoby zainteresowane kupnem powinny się spieszyć. Samochód będzie limitowany, ponieważ już za dwa lata zniknie z salonów, a do Europy trafi tylko 4,5 tys. egzemplarzy. Co jednak ciekawe, wbrew pozorom to nie normy emisji spalin spowodują, że GR86 będzie musiał się pożegnać z Europą, a brak wkrótce obowiązkowych systemów bezpieczeństwa, w tym m.in. systemu rozpoznawania znaków drogowych.