Toyota czy Volkswagen – kto sprzedał więcej samochodów w 2015 roku?

Tym razem nie o rynku Polskim, lecz globalnym. Jak co rok w styczniu producenci publikują swoje raporty sprzedaży globalnej, a od pewnego czasu trwa wyścig pomiędzy Toyotą a Volkswagenem. W zeszłym roku oba koncerny wyprodukowały i sprzedały ponad 10 mln samochodów. Jak było w tym roku?

Obraz
Marcin Łobodziński

Jako pierwszy swoimi globalnymi wynikami pochwalił się Volkswagen, który oświadczył iż nie udało się przebić bariery 10 mln jak w zeszłym roku, ale z wynikiem 9,93 mln i tak jest zadowolony. Naturalnie chodzi tu o efekt tzw. afery spalinowej, która pogorszyła wizerunek i sytuację finansową firmy, a mogła spowodować również duży, globalny spadek sprzedaży. Tak się jednak nie stało i na chwilę obecną wydaje się, że jedynie w USA, gdzie Volkswagen i tak nie był w czołówce sprzedaży koncern jest teraz inaczej postrzegany. Nie oznacza to jednak, że sprzedaż się tam załamała. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedano łącznie 607,1 tys. samochodów, czyli o 1,2 proc. więcej w stosunku do roku 2014.

W Europie również nie widać załamania, a afera Dieselgate choć wciąż nagłaśniana przez media, pozostaje dla wielu klientów zupełnie obojętna. Wystarczy wspomnieć o bardzo dobrych wynikach sprzedaży samochodów koncernu w Polsce, gdzie Škoda z Volkswagenem to liderzy od wielu lat. Matthias Muller poinformował, że sprzedaż w Europie wzrosła o 4,8 proc. w przeciwieństwie do dużych rynków Brazylii czy Rosji. Na Starym Kontynencie klienci odebrali 3,43 mln samochodów. Wzrosty odnotowano m. in. w Polsce, Niemczech, Hiszpanii czy we Włoszech, a największy spadek odnotowano w Rosji (-36,8 proc.).

Znakomitym wynikiem koncern może pochwalić się w Chinach. To jeden z ważniejszych rynków Volkswagena, a w 2015 roku sprzedano tam 3,55 mln samochodów.

Toyota nie opublikowała jeszcze dokładniejszego raportu, ale już kilka dni temu poinformowała, że globalnie wyprodukowała i sprzedała ponad 10 mln samochodów, co po raz kolejny z rzędu dało jej pozycję światowego lidera w branży. Gdy producent wyśle bardziej szczegółowe informacje z pewnością was o tym poinformujemy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Towar wysypał się z auta. Policjanci szybko nabrali podejrzeń
Towar wysypał się z auta. Policjanci szybko nabrali podejrzeń
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie