Toyota Corolla liderem sprzedaży w Polsce. Rośnie też udział hybryd i elektryków

Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów. W 2019 roku padł kolejny rekord - wynik za lipiec był najlepszy w historii. Najchętniej kupowanym autem jest Toyota Corolla.

Nowa Corolla zdecydowanie zerwała z nudną stylistyką poprzedników.
Nowa Corolla zdecydowanie zerwała z nudną stylistyką poprzedników.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

07.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według danych SAMAR, w lipcu 2019 sprzedano łącznie 49 065 nowych aut osobowych. To o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Co ważniejsze, polski rynek notuje coraz lepsze wyniki, podczas gdy zainteresowanie klientów w innych krajach spada - w Wielkiej Brytanii o 4,1 proc., we Francji o 1,8 proc., a we Włoszech o 0,1 proc.

Polski rynek na tle Europy z każdym miesiącem wygląda coraz lepiej, a wyniki przekraczają średnią europejską. Prawdziwym hitem okazuje się nowa Toyota Corolla, która tylko w lipcu znalazła 2053 klientów. To o 141 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, co nie powinno dziwić, ponieważ niedawno do salonów wjechała najnowsza odsłona tego modelu.

Trzy wersje nadwoziowe oraz spory wybór opcji napędu (w tym dwie hybrydy) przyciągają coraz większe rzesze klientów. Tuż za Corollą w lipcowym rankingu uplasowała się Škoda Octavia, która póki co, cały czas prowadzi w ogólnym zestawieniu obejmującym sprzedaż od początku 2019 roku. Dalej mamy Dacię Duster oraz Škodę Fabię.

Spore wzrosty sprzedaży zauważalne są szczególnie w segmencie pojazdów ekologicznych. W lipcu zarejestrowano ponad 3 tysiące hybryd, czyli o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Napęd w pełni elektryczny cieszy się znacznie mniejszą popularnością. Takie auta znalazły tylko 75 klientów, choć to i tak wzrost na poziomie 134,4 proc.

Niestety większość tych samochodów nie trafiła w ręce indywidualnych klientów, lecz do flot firm carsharingowych. Mimo to wyniki sprzedaży zarówno konwencjonalnych samochodów spalinowych jak i tych z ekologicznym napędem zdecydowanie napawają optymizmem.

Źródło artykułu:WP Autokult
polskaToyotarynek
Komentarze (28)