Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D-4D - test, opinia, spalanie, cena

Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D‑4D - test, opinia, spalanie, cena

Mariusz Zmysłowski
6 kwietnia 2016

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Toyota należy do tych producentów, którzy preferują ewolucję ponad rewolucją. Ze względu na chęć utrzymania przy sobie konkretnej grupy odbiorców, japoński koncern dosyć konserwatywnie prowadził rozwój swoich modeli, tylko na nielicznych pojazdach pokazując nowoczesne kształty. Nadwozie najnowszej odsłony Avensisa należy właśnie do tych wyjątków.

Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D-4D - nasz test i opinia

Żeby oddać sprawiedliwość Toyocie, trzeba przyznać, że już teraz większość nowych modeli tego producenta zerwało już z wizerunkiem konserwatywnych. Nawet Corolla doczekała się liftingu, który nie tylko ją odmłodził, ale wręcz unowocześnił. Avensis jest jednym z elementów tej nowej rodziny i wreszcie wyróżnia się w dosyć pokaźnym tłumie konkurentów.

Przednie reflektory mają ostre kształty, co doskonale gra z resztą frontu. Co prawda te odważnie szkicowane krawędzie zdobią dość obły front, ale mimo to trzeba przyznać, że całość jest spójna i wygląda świeżo. Jeszcze lepiej jest z tyłu. Ta część wersji kombi Avensisa jest wyjątkowo udana. Linia okien gładko opada ku tyłowi, a z dachu wystaje nieduża lotka. To wszystko czyni to auto naprawdę zgrabnym.

Obraz

Pod względem stylistyki również wnętrze jest całkiem udane. Toyota zachowała typową dla siebie prostotę i nie zaszalała tak, jak w przypadku frontu. Jednak widać tu postęp. Avensis został odmłodzony i to wyraźnie czuć. Lepsze są też materiały, z których wykonane jest wnętrze tego auta. Nie znaczy to jednak, że jest idealnie. Do Mondeo czy Passata jeszcze tutaj trochę brakuje przez plastikowe wpadki, takie jak „srebrna” płaszczyzna między drążkiem zmiany biegów a konsolą środkową.

Z nowoczesnością Toyota nieco przesadziła w przypadku wyświetlacza multimedialnego. Ten ekran, a właściwie – to menu znamy już doskonale. Nie należy ono do najczytelniejszych, a elementy takie jak nazwy stacji radiowych osadzone na wirtualnej powierzchni trójwymiarowej są po prostu niewygodne w obsłudze. Pod względem ergonomii to jednak jedyny problem Avensisa.

Obraz

Przedstawiciel Toyoty w segmencie D doskonale sprawdzi się w wersji kombi jako auto rodzinne. Touring Sports dysponuje dużą, przestronną kabiną, z której wygodnie przewieziemy komplet pasażerów. Na kanapie w miarę komfortowo pojedzie bowiem nawet trójka osób. To między innymi zasługa niemal płaskiej podłogi oraz wysoko przebiegającej linii dachu, nie opadającej jak w sedanie.

Bardzo duży jest też bagażnik. Mieści on standardowo 543 l bagaży, a jeśli położymy oparcia tylnej kanapy, zmieści aż 1609 l. To bardzo dobry wynik, tym bardziej, że przestrzeń oferowana przez Toyotę jest bardzo ustawna. Japończycy pomyśleli też o dodatkowych przegrodach między nadkolami a klapą. Dzięki temu w bokach zmieścimy np. sporą torbę fotograficzną. Uciążliwe mogą być jedynie prowadnice niezbyt solidnie trzymające te dodatkowe przegrody.

Obraz

Avensis Touring Sports to bardzo dobre auto na długie podróże nie tylko przez wzgląd na sporą przestrzeń oferowaną przez wnętrze. Również silnik, zawieszenie i wyciszenie sprzyjają komfortowej jeździe. Jednostką napędową w egzemplarzu testowym był 2-litrowy diesel o mocy 143 KM. To silnik wystarczający do skutecznego rozpędzania tego pojazdu i spokojnego utrzymywania prędkości na autostradzie.

Jednostka ta zapewnia zadowalającą dynamikę, ale nie wyróżniającą się. Podobnie jest ze spalaniem. W zakorkowanym mieście 2-litrowy diesel w Avensisie potrzebuje 7,9 l oleju napędowego na 100 km, a w trasie zadowoli się 5,6 l/100 km. Pod znakiem zapytania jest jednak wynik podawany przez producenta. Osiągnięcie 4 l/100 km poza miastem wymagałoby naprawdę idealnych warunków.

Obraz

Spokojna jazda z 2-litrowym dieslem jest bardzo przyjemna – nie kusi on do gonienia, ale też nie wymaga ciągłego redukowania – jest w sam raz, podobnie jak zawieszenie. Avensis zaskakująco gładko sunie po nierównościach i dyskretnie wybiera wszystkie większe koleiny i płytkie dziury. Pozwala przy tym dosyć pewnie pokonywać szybkie łuki. Zawieszenie przygotowane przez Toyotę dla tego auta jest bardzo dobrym kompromisem między komfortem a dynamiką, z delikatnym przechyleniem na stronę tego pierwszego czynnika.

Może i Avensis nie jest tak dobrze wykonanym i pod niektórymi względami tak atrakcyjnym samochodem jak np. wspomniane już wcześniej Mondeo, ale dzięki wniesieniu świeżości przez Toyotę, jest z pewnością godnym konkurentem dla innych aut w tym segmencie. Mocną stroną tego auta jest z pewnością cena. Avensis startuje od pułapu 88 900 zł za sedana i 92 900 zł za kombi. Za najbogatsze wyposażenie, które nie wymaga już dodawania jakichkolwiek opcji, bo na pokładzie znajdziemy w standardzie takie fanaberie jak dachowe okno panoramiczne, zapłacimy 143 900 zł. Na pokładzie mamy też pełny zestaw systemów bezpieczeństwa, zaawansowany system multimedialny, skórzane fotele ze wstawkami z Alcantary i wiele innych mniej i bardziej potrzebnych elementów. Czy potrzeba czegoś więcej?

Nasza ocena Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D-4D:
7/ 10
Plusy
  • Przestronna kabina
  • Dobry komfort jazdy
  • Atrakcyjna, uniwersalna stylistyka
  • Rozsądna cena, nawet najbogatszej wersji wyposażeniowej
Minusy
  • Jakość wykonania niektórych detali
  • Niezbyt czytelny system multimedialny
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21]

Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D-4D - dane techniczne, spalanie, cena

Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D-4D

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie:R4 z turbodoładowaniem 
Rodzaj paliwa:Olej napędowy 
Ustawienie:Poprzeczne 
Rozrząd:DOHC 16V 
Objętość skokowa:1995 cm3 
Moc maksymalna:143 KM przy 4000 rpm 
Moment maksymalny:320 Nm od 1750 do 2500 rpm 
Skrzynia biegów:6-biegowa, ręczna 
Typ napędu:Na przednie koła (FWD) 
Hamulce przednie:Tarczowe, wentylowane 
Hamulce tylne:Tarczowe 
Zawieszenie przednie:Kolumna typu MacPhersona 
Zawieszenie tylne:Wielowahaczowe 
Średnica zawracania:10,8 m 
Koła, ogumienie przednie:215/55 R17 
Koła, ogumienie tylne:215/55 R17 

Masy i wymiary:

Typ nadwozia:Kombi 
Liczba drzwi:5 
Masa własna:1549 kg 
Ładowność:551 kg 
Długość:4750 mm 
Szerokość:1810 mm bez lusterek 
Wysokość:1480 mm 
Rozstaw osi:2700 mm 
Pojemność zbiornika paliwa:60 l 
Pojemność bagażnika:543 / 1609 l 
Osiągi:
 Katalogowo:Pomiar własny:
Przyspieszenie 0-100 km/h:9,8 s 
Prędkość maksymalna:200 km/h 
Zużycie paliwa (miasto):5,7 l/100 km7,9 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa):4,0 l/100 km5,6 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane):4,6 l/100 kml 
Emisja CO2:120 g/km 
Test zderzeniowy Euro NCAP:5 gwiazdek 
Cena:
Cena testowego egzemplarza:146 200 zł 
Wersja silnikowa od:

121 900 zł - sedan

125 900 zł - Touring Sports

 
Model od:

88 900 zł - sedan

92 900 zł - Touring Sports

 
Wybrane wyposażenie standardowe wersji:
Elementy nadwozia:Przyciemniane tylne szyby
Elementy wnętrza:Szklany dach panoramiczny, kierownica obszyta skórą Nappa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, fotele skórzane z elementami Alcantary
Koła i opony:Obręcze aluminiowe 17-calowe, koło dojazdowe
Komfort:Tempomat, system Inteligentny Kluczyk, szyny i uchwyty do mocowania ładunku w bagażniku, podgrzewane fotele przednie, podgrzewane wycieraczki z przodu, adaptacyjne reflektory Pure LED, czujnik zmierzchu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych, przelotka w tylnej kanapie, kamera cofania, fotele przednie regulowane elektrycznie
Bezpieczeństwo:Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Road Sign Assist, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe, poduszka kolanowa kierowcy, Hill Start Assist, automatyczne światła drogowe
Multimedia:Kolorowy wyświetlacz między zegarami, system multiemdialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 8-calowy, odtwarzacz MP3, WMA, Bluetooth
Mechanika:-
Wybrane wyposażenie opcjonalne auta testowego:
Elementy nadwozia:Lakier metalizowany (2300 zł)
 
Elementy wnętrza:-
Koła i opony:-
Komfort:-
Bezpieczeństwo:-
Multimedia:-
Mechanika:-
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (30)