Toyota 86GRMN – odchudzony sportowiec tylko dla Japonii

Toyota przygotowała specjalną wersję modelu GT86, która niestety trafi tylko na japoński rynek i to w postaci bardzo ograniczonej serii.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Toyota GT86 to kapitalne auto i wie o tym każdy, kto miał okazję ją poprowadzić. Chociaż z pewnością nikt nie narzekałby, gdyby miała pod maską 100 KM więcej, przy bardzo dobrym układzie kierowniczym, świetnej ręcznej skrzyni i przeniesieniu całej mocy na tylną oś standardowe 200 KM to dawka wystarczająca, by dostarczyć ogrom frajdy z jazdy, którym coupé z Japonii jest w stanie pokonać wiele droższych i mocniejszych maszyn.

Obraz

Środowisko miłośników samochodów naciska na Toyotę i Subaru, w przypadku którego mowa o bliźniaczym do GT86 modelu BRZ, by marki dostarczyły wreszcie bardziej hardkorowe wersje swoich samochodów. Subaru prawdopodobnie wprowadzi na rynek wersję STI. Tymczsaem Toyota przygotowała przy współpracy z Gazoo Racing odmianę GRMN.

Maszyna narodziła się na Nürburgringu, a właściwie dla tego toru została stworzona. Dlatego Toyota zaprezentowała film przedstawiający Masahiko Kageyamę prowadzącego 86GRMN właśnie po Zielonym Piekle. Tego kierowcy nie trzeba przedstawiać – w 1998 zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej w 24 h Le Mans za sterami Nissana R390 GT1, a w ubiegłym roku triumfował w klasie SP3 za sterami Toyoty GT86 na 24 h Nürburgring.

86GRMN IMPRESSION: Driving 86GRMN on Nürbrugring

Auto kapitalnie prezentuje się w ruchu. Na dynamicznych ujęciach widać, że tor to żywioł tego wozu. Nic dziwnego – by stać się 86GRMN coupé przeszło szereg modyfikacji, w tym kurację odchudzającą. W sumie Toyocie i Gazoo Racing udało się obciąć 45 kg. Redukcję uzyskano między innymi przez zastosowanie maski z włókna węglowego i szyb z plexiglassu. Auto wyposażono też w agresywny zestaw dodatków aerodynamicznych w tym między innymi splitter i duży, regulowany spojler tylny.

Pod maską zaszły minimalne zmiany. Wolnossący, dwulitrowy bokser nie generuje już 200 KM i 205 Nm, ale 216 KM i 217 Nm. Moc trafia na tylne koła przez skrzynię biegów o skróconych przełożeniach.

Obraz

Auto zostało posadzone na zmodyfikowanym, usztywnionym zawieszeniu, które ma pomóc trzymać japońskiego sportowca w ryzach. Do tego przydadzą się także hamulce, które kryją się za lekkimi, 17-calowymi felgami. Gazoo Racing zastosowało zaciski 6-tłokowe z przodu i 4-tłokowe z tyłu.

Niestety, auto trafi wyłącznie na rynek japoński. Nie będzie też szczególnie popularnym wozem. Toyota wyprodukuje tylko 100 egzemplarzy odchudzonej i minimalnie wzmocnionej 86GRMN. Cena bazowa tego sportowca ma wynosić 6 580 000 jenów, czyli równowartość 211 395 zł.

Toyota 86GRMN - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Jaguar: Robimy rewolucję. Też Jaguar: zwalniamy głównego stylistę
Jaguar: Robimy rewolucję. Też Jaguar: zwalniamy głównego stylistę
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟