To już koniec Toyoty Avensis. Na jej miejscu pojawi się nowy-stary model

Czas pożegnać się z jednym z najpopularniejszych aut menadżerów klasy średniej. Cykl produkcji Toyoty Avensis powoli dobiega końca. Japończycy nie przygotowali bezpośredniego następcy, a miejsce tego modelu zajmie nieco zapomniane w Europie auto.

Nie doczekamy się trzeciego liftingu Avensisa. To auto i tak utrzymało się na rynku za długo.Nie doczekamy się trzeciego liftingu Avensisa. To auto i tak utrzymało się na rynku za długo.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mateusz Lubczański

Toyota Avensis, zaprezentowana jeszcze na targach w Paryżu dziesięć lat temu, w końcu pożegna się z polskim rynkiem. Po wyrobieniu sobie całkiem sporej renomy, zdobyciu zaufania wśród klientów oraz przejściu co najmniej dwóch liftingów, Toyota nie jest już wystarczająco konkurencyjna. Avensis podzieli los Hondy Accord, która nie doczekała się kolejnej generacji.

Zamiast tego Toyota zdecydowała się na wprowadzenie na rynek nieco zapomnianego przez nas modelu Camry. Polski importer przestał oferować to auto latem 2004 roku. Teraz, po zaprezentowaniu Camry ósmej generacji przygotowanej na rynki ponad 100 krajów, ta limuzyna ma szansę wrócić na polskie drogi. Czego możemy się więc spodziewać?

Toyota, która wygląda całkiem nieźle? Do czego to doszło!
Toyota, która wygląda całkiem nieźle? Do czego to doszło! © mat. prasowe

Nowa Toyota Camry opracowana została na platformie TNGA znanej już z Priusa, C-HR, a nawet Lexusa LC. Dzięki temu auto ma niższy środek ciężkości, choć nie da się ukryć, że Camry nie była i nie będzie samochodem sportowym. Zamiast tego skupiono się na podniesieniu komfortu pasażerów. W stosunku do poprzedniej generacji całkowicie przemodelowano fotele.

W kabinie zamontowano też 7-calowy wyświetlacz zastępujący zegary jak i 8-calowy ekran multimediów, które mają dostęp do Internetu. To zupełnie nowy system o nazwie Entune 3.0, który oparty jest na Linuxie i pozwoli na zainstalowanie aplikacji z zewnętrznych źródeł.

Wygląda rewelacyjnie, lecz z ostateczną oceną wstrzymamy się do bezpośredniego kontaktu z autem.
Wygląda rewelacyjnie, lecz z ostateczną oceną wstrzymamy się do bezpośredniego kontaktu z autem. © mat. prasowe

Producent najpewniej zdecyduje się na wprowadzenie odmiany hybrydowej, która opierać się będzie na czterocylindrowej jednostce o pojemności 2,5 litra. W ofercie znajdzie się również motor V6 o pojemności 3,5 litra. Niestety, Japończycy pozostaną przy bezstopniowych przekładniach CVT. Auto pojawi się w salonach najprawdopodobniej pod koniec tego roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne