To już koniec. Focus ST znika z rynku
Ford oficjalnie potwierdził zakończenie produkcji swojego kultowego hot hatcha. To koniec pewnej epoki dla miłośników sportowych kompaktów.
Historia hot hatchów Forda rozpoczęła się w 1980 roku wraz z premierą Fiesty Supersport, a rok później dołączyła mocniejsza Fiesta XR2. Prawdziwym przełomem był jednak Escort RS z 1984 roku, który ugruntował pozycję firmy w segmencie praktycznych samochodów o sportowych osiągach.
45 lat po debiucie Supersporta, Ford wycofuje się z tego segmentu. Po zakończeniu produkcji Fiesty ST kilka lat temu, teraz przyszła kolej na Focusa ST. W oświadczeniu dla Motor1 europejski menedżer ds. komunikacji Forda, Finn Thomasen, potwierdził: "Wszystkie zamówienia fabryczne na Focusa ST do końca produkcji zostały już zarezerwowane".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ford Nugget 2023 - największy konkurent Volkswagena
Choć zamówienia na nowego Focusa ST nie są już przyjmowane, Thomasen wspomniał, że w większości europejskich rynków wciąż dostępne są niesprzedane egzemplarze. Produkcja całej linii Focusa i jego wersji zostanie zakończona w listopadzie. Po tym terminie w gamie osobowych modeli Forda zostaną tylko SUV-y i crossovery.
Trudne zadanie wypełnienia luki po Fieście, Focusie czy Mondeo przypadnie głównie Pumie, Kudze oraz elektrykom w postaci Mustanga Mach-E, Explorera czy Capri.