Thor i Väder. Dwa ostatnie egzemplarze na pożegnanie Koenigsegga Agery

Jeden z najbardziej spektakularnych supersamochodów ostatnich lat, Koenigsegg Agera, znika z rynku. Szwedzi przygotowali z tej okazji dwa ostatnie egzemplarze specjalne. Ochrzczono je imionami Thor i Väder.

Thor And Väder - prawda, że to właściwe nazwy dla potężnych hiperaut?Thor And Väder - prawda, że to właściwe nazwy dla potężnych hiperaut?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Po 7 latach produkcji Koenigsegg zdecydował się zakończyć żywot Agery - najszybszego drogowego auta świata. To właśnie ten model pobił pięć rekordów na odcinku publicznej autostrady w Nevadzie. Rozpędzenie do 400 km/h w zaledwie 24 s, droga hamowania z 400 km/h do 0 wynosząca 499,3 m, przyspieszenie do 400 km/h i zahamowanie do 0 km/h w czasie 33,29 s, 1/4 mili w 9,96 s i najważniejsze - 457 km/h prędkości maksymalnej. Prawda, że ta lista prezentuje się imponująco?

Taki pojazd zasługuje na godne pożegnanie. Nic więc dziwnego, że Szwedzi postanowili zamknąć rozdział, tworząc dwa wyjątkowe egzemplarze. Każdy z nich bazuje na Agerze RS w najwyższej dostępnej specyfikacji. Różnią się jednak detalami. Pierwsza sztuka, ochrzczona jako Thor, wyróżnia się dwukolorowym włóknem węglowym, pokrytym przezroczystą powłoką, z detalami ubranymi w diamentowy pył. Wisienką na torcie jest środkowa płetwa w stylu bolidów LeMans, poprawiająca stabilność przy dużych prędkościach.

Obraz
© mat.prasowe

Väder z kolei charakteryzuje się włóknem węglowym w jednolitym odcieniu, wstawkami z białego złota i podwójnym, tylnym skrzydłem, zapewniającym oszałamiający docisk. To aktywne rozwiązanie, które dostosowuje się do prędkości i warunków. Ponadto każda z wersji wyróżnia się poszerzonymi błotnikami i przednim splitterem. Inżynierowie zadbali też o moc. 5-litrowe V8 generuje jeszcze więcej niż standardowe 1341 KM. Ile dokładnie? Tego nie wiadomo.

Thor i Väder będą gwiazdami Festiwalu Prędkości w Goodwood, gdzie Koenigsegg zamierza świętować pożegnanie Agery. Następca szwedzkiego potwora zadebiutuje już niebawem, bo w 2019 roku. Czy będzie jeszcze szybszy i bardziej spektakularny. Zapewne tak, choć biorąc pod uwagę parametry i rekordy Agery, aż trudno w to uwierzyć.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł