Thor i Väder. Dwa ostatnie egzemplarze na pożegnanie Koenigsegga Agery

Jeden z najbardziej spektakularnych supersamochodów ostatnich lat, Koenigsegg Agera, znika z rynku. Szwedzi przygotowali z tej okazji dwa ostatnie egzemplarze specjalne. Ochrzczono je imionami Thor i Väder.

Thor i Väder. Dwa ostatnie egzemplarze na pożegnanie Koenigsegga AgeryThor And Väder - prawda, że to właściwe nazwy dla potężnych hiperaut?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Po 7 latach produkcji Koenigsegg zdecydował się zakończyć żywot Agery - najszybszego drogowego auta świata. To właśnie ten model pobił pięć rekordów na odcinku publicznej autostrady w Nevadzie. Rozpędzenie do 400 km/h w zaledwie 24 s, droga hamowania z 400 km/h do 0 wynosząca 499,3 m, przyspieszenie do 400 km/h i zahamowanie do 0 km/h w czasie 33,29 s, 1/4 mili w 9,96 s i najważniejsze - 457 km/h prędkości maksymalnej. Prawda, że ta lista prezentuje się imponująco?

Taki pojazd zasługuje na godne pożegnanie. Nic więc dziwnego, że Szwedzi postanowili zamknąć rozdział, tworząc dwa wyjątkowe egzemplarze. Każdy z nich bazuje na Agerze RS w najwyższej dostępnej specyfikacji. Różnią się jednak detalami. Pierwsza sztuka, ochrzczona jako Thor, wyróżnia się dwukolorowym włóknem węglowym, pokrytym przezroczystą powłoką, z detalami ubranymi w diamentowy pył. Wisienką na torcie jest środkowa płetwa w stylu bolidów LeMans, poprawiająca stabilność przy dużych prędkościach.

Obraz
© mat.prasowe

Väder z kolei charakteryzuje się włóknem węglowym w jednolitym odcieniu, wstawkami z białego złota i podwójnym, tylnym skrzydłem, zapewniającym oszałamiający docisk. To aktywne rozwiązanie, które dostosowuje się do prędkości i warunków. Ponadto każda z wersji wyróżnia się poszerzonymi błotnikami i przednim splitterem. Inżynierowie zadbali też o moc. 5-litrowe V8 generuje jeszcze więcej niż standardowe 1341 KM. Ile dokładnie? Tego nie wiadomo.

Thor i Väder będą gwiazdami Festiwalu Prędkości w Goodwood, gdzie Koenigsegg zamierza świętować pożegnanie Agery. Następca szwedzkiego potwora zadebiutuje już niebawem, bo w 2019 roku. Czy będzie jeszcze szybszy i bardziej spektakularny. Zapewne tak, choć biorąc pod uwagę parametry i rekordy Agery, aż trudno w to uwierzyć.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę