Test wideo: Toyota Supra manual – zmian jest więcej niż myślisz

Jak doskonale wiecie, Toyota Supra jest bliźniakiem BMW Z4. Ale w BMW nie ma możliwości zamówienia manualnej skrzyni biegów, co oznacza, że Toyota musiała tutaj działać samodzielnie. I tak właśnie się stało. Jeśli jednak myślicie, że Toyota po prostu wyjęła z Supry automatyczną skrzynię ZF i wymieniła ją na manualną, to grubo się mylicie.

Mateusz Żuchowicz

Manualna skrzynia biegów zastosowana w Suprze została specjalnie zaprojektowana przez inżynierów działu Gazoo Racing i tak dostrojona, aby jak najbardziej płynnie współpracowała z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem. Na nowo wymyślono tutaj obudowę, wał napędowy i zestaw kół zębatych skrzyni biegów. Usunięto również wszystkie elementy, które nie były niezbędne, aby dodatkowo zmniejszyć masę. Dzięki temu manualna skrzynia biegów jest lżejsza od automatu o prawie 40 kg.

Toyota Supra manual
Toyota Supra manual © WP

Weźmy pod uwagę, chociażby drążek zmiany biegów. Inżynierowie Toyoty, aby idealnie wyważyć pracę drążka i sprawić, by operowanie nim było wręcz idealne, kombinowali z jego wagą i tak ostatecznie sama gałka nie dość, że ma konkretny kształt, to waży dokładnie 200 g. Co więcej, inżynierowie pomyśleli również o ergonomii. Nie wystarczyło zmienić lewarek, bo zaburzyłoby to korzystanie z panelu klimatyzacji, tak więc przebudowano cały tunel, aby ostatecznie uzyskać 42 mm prześwitu między lewarkiem a panelem klimatyzacji.

Toyota Supra manual
Toyota Supra manual © WP

Skrzynia manualna to zupełnie inne przełożenie mocy na drogę. W związku z tym wymiana skrzyni biegów to dopiero wierzchołek góry zmian, jaka stoi przed inżynierami. W Suprze sportowe zawieszenie stało się jeszcze bardziej sportowe przez zmianę amortyzatorów oraz tulei przednich i tylnych stabilizatorów na sztywniejsze. Czy to poprawia jakość jazdy? O tym wszystkim opowiadam wam w filmie powyżej. Zapraszam na seans.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?