TestyPeugeotTest: Peugeot 408 vs 308 SW – odważny i zaskakujący ruch

Test: Peugeot 408 vs 308 SW – odważny i zaskakujący ruch

Mateusz Żuchowicz
02.05.2023 10:24, aktualizacja: 02.05.2023 11:11

Patrząc chociażby na wnętrza Peugeota 308 SW i 408, w wielu głowach może rodzić się pytanie, po co robić aż tak podobne do siebie modele? Okazuje się, że nie wszystko jest takie proste, na jakie wygląda.

Owszem, we wnętrzu oba samochody to klony. Peugeot 308 od 408 kompletnie niczym się nie różni. Ten sam projekt, te same materiały, te same rozwiązania. Próżno szukać jakichkolwiek różnic. Jeśli więc zależy wam tylko na wnętrzu, to bez wahania bierzcie 308, bo jest po prostu tańsze. Peugeot 308 w hatchbacku z podstawową benzyną i skrzynią manualną rozpoczyna się od kwoty 113 300 zł, a kombi od 118 300 zł. Peugeot 408 startuje od 143 000 zł, tylko że tutaj pojawia się problem. Żeby być sprawiedliwym, muszę w 308 brać pod uwagę odmianę Allure z benzyną i automatem, bo od tej wersji wyposażenia rozpoczyna się 408. Tak więc jeśli od tego zaczniemy, to ceny 308 wyglądają kolejno 130 800 zł za hatchbacka i 135 800 zł za kombi. Różnica między cenami 308 a 408 mocno stopniała. 

Peugeot 408/Peugeot 308 SW
Peugeot 408/Peugeot 308 SW© WP | Mateusz Żuchowicz

Co jednak bardzo istotne, w przypadku tych samochodów to nie cena jest kartą przetargową. Pierwszą istotną różnicą są wymiary. Zaokrąglając długości, to 408 ma 4 m 69 cm, natomiast 308 SW mierzy 4 m 64 cm. Wysokość również się różni, bo 408 jest wyższe od 308 o ponad 3,5 cm. Ale bądźmy dokładni i przyznajmy punkcik 308, który jest szerszy od 408 o potężne 4 mm. Najważniejsza jest różnica w rozstawie osi. Rozstaw 408 to 2 m 79 cm, co sprawia, że ten model wygrywa z 308 o 5,5 cm.

Peugeot 408/Peugeot 308 SW
Peugeot 408/Peugeot 308 SW© WP | Mateusz Żuchowicz

Kolejną ważną różnicą jest stylistyka. Wiem, że każdy z nas lubi co innego, ale moim zdaniem Peugeot ostatnimi czasy idzie w naprawdę fajnym kierunku. To, co jednak przede wszystkim wyróżnia 408, to jego bryła, czyli połączenie fastbacka z podwyższanym kombi. Niby sportowo, a jednak terenowo. Niby terenowo, a jednak nie można mieć nawet napędu na cztery koła. Nie do końca rozumiem tę ideę, ale nie mogę nie powiedzieć, że 408 powoduje skręty kraków na ulicy. Za tym autem oglądają się wszyscy, tylko problem w tym, że ciężko wyczytać z twarzy, czy patrzą z zachwytem, czy nie.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW© WP | Mateusz Żuchowicz

Natomiast uważam, że 308 robi tak samo wrażenie na drodze, tylko tutaj raczej wszyscy patrzą z podziwem. Wiem, że kombi to nadwozie, które nie do wszystkich trafia, natomiast producentowi udało się stworzyć auto, gdzie bardzo fajnie zatuszowane jest nadwozie przez wielu uznawane za "dziadkowe".

Oczywiście różnic między tymi samochodami jest znacznie więcej, jak pojemność bagażników, ilość miejsca w środku i – co ciekawe – w prowadzeniu. Zapraszam więc do obejrzenia materiału wideo, z którego dowiecie się, co dokładnie różni te dwa modele.

Peugeot 408
Peugeot 408© WP | Mateusz Żuchowicz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)