Test opon całorocznych UHP w rozmiarze 235/35 R19. Wielokrotny zwycięzca wreszcie przegrał

Ogumienie całoroczne mocno zyskuje na popularności i w sprzedaży ma stały trend rosnący. Jednak ogumienie o tak dużej wszechstronności musi być naprawdę dobre, by kierowca nie poczuł rozczarowania. Zarówno latem, jak i zimą musi przynajmniej przypominać opony sezonowe. Najnowszy test pokazuje, że dobre opony całoroczne są produktem, któremu można zaufać.

OponyOpony
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Niezależni eksperci z Tire Reviews przeprowadzili kolejny test opon na sezon zimowy. Tym razem pod lupę wzięli modele całoroczne. Porównali je przy okazji z oponą letnią i średnim wynikiem osiąganym przez opony zimowe, by dać pogląd na rzeczywiste osiągi ogumienia całorocznego w zmiennych warunkach.

Od opon całorocznych wymaga się najwięcej. Muszą one spełniać swoją rolę zarówno przy wysokich, jak i niskich temperaturach, zarówno na suchej nawierzchni w upale, jak i na zamrożonym śniegu. Zaprojektowanie dobrej opony całorocznej, która choć zbliża się parametrami do opon sezonowych, to nie lada wyzwanie.

Oto jak poradziły sobie opony typu ultra high performance w rozmiarze 235/35 R19 testowane na samochodzie Volkswagen Golf przez Tire Reviews. Poniżej prezentujemy opony od najlepszej do najgorzej ocenianej wraz z cechami, na które wskazali eksperci.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇