Test opon całorocznych UHP w rozmiarze 235/35 R19. Wielokrotny zwycięzca wreszcie przegrał

Ogumienie całoroczne mocno zyskuje na popularności i w sprzedaży ma stały trend rosnący. Jednak ogumienie o tak dużej wszechstronności musi być naprawdę dobre, by kierowca nie poczuł rozczarowania. Zarówno latem, jak i zimą musi przynajmniej przypominać opony sezonowe. Najnowszy test pokazuje, że dobre opony całoroczne są produktem, któremu można zaufać.

OponyOpony
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Niezależni eksperci z Tire Reviews przeprowadzili kolejny test opon na sezon zimowy. Tym razem pod lupę wzięli modele całoroczne. Porównali je przy okazji z oponą letnią i średnim wynikiem osiąganym przez opony zimowe, by dać pogląd na rzeczywiste osiągi ogumienia całorocznego w zmiennych warunkach.

Od opon całorocznych wymaga się najwięcej. Muszą one spełniać swoją rolę zarówno przy wysokich, jak i niskich temperaturach, zarówno na suchej nawierzchni w upale, jak i na zamrożonym śniegu. Zaprojektowanie dobrej opony całorocznej, która choć zbliża się parametrami do opon sezonowych, to nie lada wyzwanie.

Oto jak poradziły sobie opony typu ultra high performance w rozmiarze 235/35 R19 testowane na samochodzie Volkswagen Golf przez Tire Reviews. Poniżej prezentujemy opony od najlepszej do najgorzej ocenianej wraz z cechami, na które wskazali eksperci.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach