Opel Astra Sports Tourer GSe© Autokult | Filip Buliński

Test: Opel Astra Sports Tourer GSe – przygasła gwiazda

Filip Buliński
14 sierpnia 2024

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Opel Astra niegdyś była hitem na polskim rynku. Dziś trudno ją zobaczyć na ulicy. Tymczasem nowa, szósta już generacja to naprawdę udane auto. Czemu więc nie może się pochwalić takimi sukcesami jak jej poprzedniczki? Test odmiany Sports Tourer w wersji GSe zostawił pewne sugestie co do odpowiedzi.

Gdyby porównać statystyki sprzedaży Opla Astry z 2000 r. z dzisiejszym rankingiem, model biłby się o koronę z Toyotą Corollą, która dominuje obecnie na polskim rynku. Przełom wieków nie był wyjątkiem w popularności niemieckiego kompaktu, produkowanego notabene przez ponad 30 lat w fabryce w Gliwicach.

Jeszcze przed pandemią koronawirusa Astra niezmiennie plasowała się w czołówce najchętniej wybieranych nowych aut w Polsce (także wśród osób prywatnych). Jak sytuacja wygląda obecnie? W 2023 r. model nie załapał się nawet do TOP50. Powiedzieć, że to tragedia dla Opla, to jak nie powiedzieć nic. Jakim cudem los jednego z najpopularniejszych kompaktów obrócił się o 180 stopni? Mam pewne przypuszczenia.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Źródło artykułu:WP Autokult
OpelastraOpel Astra