Test: Mercedesy Klasy S - nie chcesz prowadzić

Jak wygląda siedem lat postępu w luksusie? Aby się o tym przekonać, zestawiłem ze sobą dwie generacje flagowego Mercedesa Klasy S – oba auta w wersji przedłużonej, oba z napędem o oznaczeniu 500. Zapraszam na film z serii "Jeden na jednego".

Mateusz Żuchowicz

Mercedesy Klasy S - test wideo

Dziś mamy do czynienia już z siódmą generacją słynnej "eski". Pierwsza o oznaczeniu W116 pojawiła się 1972 roku i zapoczątkowała rozwój chyba jednej z najbardziej cenionych i pożądanych limuzyn świata. Od tego momentu Klasa S służyła wysoko postawionym dostojnikom państwowym, biznesmenom, mafiozom, szejkom i wszystkim tym, dla których pieniądze to raczej mały problem. Dlaczego jednak ten model stał się tak popularny?

Każda generacja tego modelu wchodząc na rynek, oferowała to, o czym konkurencja nawet jeszcze nie śniła. Przykładowo już w generacji W126 z 1979 roku dostępna była elektrycznie regulowana tylna kanapa czy poduszki powietrzne. W 1991 roku Klasa S miała już ksenonowe reflektory. No i do tego wszystkiego każda generacja oferowała niesamowity komfort podróżowania.

Z racji tego, że topowa limuzyna Mercedesa zawsze na swoim pokładzie ma najnowsze nowinki technologiczne, nie jest typem samochodu, który poprawia się co dwa czy trzy lata. Mercedes wymienia swojego flagowca dokładnie co siedem lat, co niesie za sobą pewne konsekwencje. Przykładowo trendy stylistyczne po tak długim czasie mocno się zmieniają, więc każda generacja mocno się od siebie różni.

Postanowiłem sprawdzić, jak bardzo czas wpływa na ten legendarny model, porównując generację W223 z W222. Oba samochody to najdłuższe odmiany o oznaczeniu S500. Zapraszam w podróż po luksusie, jaki oferuje Mercedes Klasy S.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne