Lexus LBX © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Test: Lexus LBX - dwuosobowy, do miasta i okolic

Mateusz Lubczański

Mały Lexus z krzykliwym żółtym lakierem? Trudno w to uwierzyć, ale to sposób Japończyków na zagospodarowanie niezwykle chodliwego segmentu B-SUV. Skoro Yaris Cross sprzedaje się jak zły, zignorowanie tego trendu byłoby olbrzymim niedopatrzeniem – co widać zresztą po pierwszych wynikach sprzedaży.

Nie bez powodu wspominam tutaj Yarisa Crossa, bowiem jest to auto na tej samej płycie podłogowej. Japończycy oczywiście tłumaczą, że Lexus jest chociażby sztywniejszy, ale w praktyce LBX powiela np. "bliźniaczą" wpadkę z tylnymi drzwiami. Choć miejsca na tylnej kanapie jest więcej, niż można by się spodziewać, tak dostanie się tam wymaga nie lada gibkości. Wydaje się, że trzeba pasować niczym puzzel. No i jeszcze kwestia stylizacji – LBX wypada blado nawet przy "bezpiecznie" nakreślonym Yarisie Crossie. Cóż, klienci Lexusa nigdy nie lubili rewolucji (ale z tym żółtym lakierem to dajcie spokój, kto to widział).

Lexus LBX
Lexus LBX © WP Autokult | Mateusz Lubczański

W środku – co oczywiste – wita nas ekran multimediów mający 9,8 cala, ale już klimatyzację można ustawić wygodnymi pokrętłami. To się chwali. Niestety, połączenie z Android Auto nie działało jakoś rewelacyjnie w tym egzemplarzu, a i same zegary przed kierowcą wymagają przyzwyczajenia. Kluczowe dla nas informacje wyświetlane są też na szybie, choć sterowanie w tym scenariuszu jest problematyczne jak np. w większym modelu NX. Przyciski na kierownicy zmieniają swoją rolę w zależności od menu i lepiej było to rozwiązane np. w Land Roverach.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie