Test: Kia xCeed - kawał zmian, czy zmiany jak w kawale?

Z liftingami samochodów czasem jest tak, że producenci najpierw otulają wszystko płaszczem tajemnicy. Sugerują, że model przeszedł wielkie zmiany, potrafią napisać o tym informację prasową na 10 stron. A gdy przyjdzie co do czego, to okazuje się, że zmian trzeba szukać z lupą!

Mateusz Żuchowicz

Czy dokładanie tak samo jest z najnowszą Kią xCeed? Kia od momentu wprowadzenia na rynek tego modelu sprzedała ponad 120 tysięcy sztuk xCeed’a, więc jak na trzy lata, to całkiem niezły wynik. Chcąc kontynuować ten sukces, Koreańczycy postawili na facelifting, który ma jeszcze bardziej podkreślać sportowy, miejski i żądny przygód charakter xCeed'a.

Kia xCeed
Kia xCeed © WP | Mateusz Żuchowicz

Do pakietów wyposażenia xCeed'a dołączyła odmiana GT-line. To chyba właśnie potwierdzenie tego, że xCeed ma być teraz bardziej sportowy. Czy jest? Sami się przekonajcie, bo ja do testów mam właśnie tę odmianę, którą wyróżnia nieco inny zderzak, grill, kratownica, felgi oraz tylne lampy, które dla mnie wzorem przypominają tuningowe zamienniki kupione na giełdzie w Słomczynie. Niestety kompletnie nie trafiają w moje gusta i jeśli masz tak samo, to mam dobrą wiadomość. W innych wersjach wyposażenia tylne lampy przypominają wzorem te sprzed liftingu.

Kia xCeed
Kia xCeed © WP | Mateusz Żuchowicz

W każdym razie co się zmieniło, jeśli chodzi o samo odświeżenie modelu? Reflektory, zderzak, grill w kształcie tygrysiego nosa, jest teraz dużo bardziej wyrazisty, halogeny powędrowały do reflektorów, a w ich miejsce wskoczyły wloty powietrza, które mają kierować strugę powietrza na samochód, co ma wpływać oczywiście na spalanie. Z boku nie zmieniło się praktycznie nic, poza właśnie tymi 18-calowymi felgami, które są przeznaczone tylko dla wersji GT-line i są tam w standardzie. Z tyłu natomiast, poza wspomnianymi lampami, zmienił się nieco zderzak, na którym pojawiło się więcej koloru nadwozia i nieco zmieniono kształty. Tyle!

Kia xCeed
Kia xCeed © WP | Mateusz Żuchowicz

Wnętrze to jeszcze inna bajka, bo tutaj nie zmieniło się nic. Jedyne różnice można dostrzec w odmianie GT-line, gdzie mamy spłaszczoną u dołu kierownicę, czarną podsufitkę, gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytą perforowaną skórą i fotele zarezerwowane właśnie dla tej odmiany.

Kia xCeed wnętrze
Kia xCeed wnętrze
Kia xCeed wnętrze
Kia xCeed wnętrze

Zmiany jednak nie kończą się tylko na wyglądzie. Nie będę jednak zdradzał wszystkich szczegółów, tylko zapraszam do obejrzenia materiału wideo z tego porównania. Film znajdziecie na górze. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - Nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - Nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół