Test: Hyundai i20 N — wytrzymasz z nim na co dzień?

Obecnie producenci oferują samochody, które mają spełnić szeroki wachlarz oczekiwań potencjalnego klienta. Auta z ukierunkowanym charakterem to zjawisko coraz rzadsze. Czy Hyundai i20 N jest samochodem, który stara się zadowolić wszystkich?

Maciej Gomułka

Hyundai i20 N — test wideo

Samochody określane mianem hot hatcha mają coraz mniejszy udział w rynku, ponieważ klienci chcą mieć auta bardziej uniwersalne, które niemal na żądanie będą zmieniać swój charakter w zależności od aktualnych potrzeb. Są jednak samochody, które dzielnie opierają się temu zjawisku. Jednym z nich jest Hyundai i20 N.

W dobie downsizingu czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 i mocy 204 KM stanowi ciekawą alternatywę dla jednostek w konkurencyjnych modelach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 275 Nm, co ma zapewnić przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 6,2 sekundy. Prędkość maksymalna szacowana jest na 230 km/h. Hyundai i20 N występuje jedynie ze skrzynią manualną.

Kierowca tego samochodu musi być przygotowany, że zawieszenie jest dość sztywno zestrojone, co znacznie zmniejszy komfort podróżowania na co dzień. Kolejnym sportowym elementem są fotele, które zapewniają przyzwoite trzymanie boczne. Kiedy będziemy korzystać ze sportowego trybu jazdy, układ wydechowy pozwoli delektować się rasowym brzmieniem, które możemy wyciszyć w każdej chwili.

Czy dość precyzyjnie zdefiniowany charakter tego samochodu będzie stanowić duże wyzwanie dla osób, które będą chciały korzystać z niego niekoniecznie tylko od święta? Odpowiedź poznacie w filmie.

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć