Mercedes-Benz SL (R231) oficjalnie! [aktualizacja]
Nowy Mercedes SL długo kazał na siebie czekać. Wreszcie wiemy coś więcej o nowym aucie i znamy jego wygląd. No właśnie, prezencja nowego Mercedesa będzie chyba najczęstszym powodem rozmów o nim.
15.12.2011 | aktual.: 12.10.2022 13:00
Nowy Mercedes SL długo kazał na siebie czekać. Wreszcie wiemy coś więcej o nowym aucie i znamy jego wygląd. No właśnie, prezencja nowego Mercedesa będzie chyba najczęstszym powodem rozmów o nim.
Poprzedni model (R230) produkowany jest już od ponad 10 lat i przez ten czas przeszedł mniejsze bądź większe zmiany optyczne. Dwie poważniejsze modernizacje odbyły się w 2006 i 2008 roku (przy tej ostatniej zmodyfikowano przednie reflektory, co początkowo wzbudziło kontrowersje).
Duże poruszenie budzi też nowy Mercedes SL. Właściwie chodzi o jego wygląd zewnętrzny. Jednym na pewno się spodoba, a innym nie. Moim skromnym zdaniem nowy roadster-coupe ze Stuttgartu ma złe proporcje.
Pokrywa silnika wydaje się zbyt płaska, a przednie światła za duże. Niektórzy twierdzą, że światła są niczym oczy żaby. Moim zdaniem przednia część SL-a jest za mało muskularna, a tylna zbyt utuczona. Nie będę jednak się przy tym upierał, bo być może po prostu ujęcia zaproponowane przez fotografów nie są najlepsze.
Wnętrze Mercedesa to oczywiście klasa sama w sobie, a spasowanie elementów z pewnością będzie najwyższych lotów.
Nowy wóz będzie około 140 kg lżejszy od swojego starszego brata. Jest to zasługa zwiększenia ilości aluminium użytego do budowy auta oraz zastosowania hydroformowania kształtowników (czyli nadawania kształtów elementom za pomocą cieczy tłoczonej pod wysokim ciśnieniem przez formę - rozwiązanie znane m.in. z obecnie produkowanego Chevroleta Corvette).
Przy tym wszystkim udało się osiągnąć o 20% większą sztywność nadwozia. Do tego dołożono jeszcze ramę dachu ze stopów tytanu, która ma wagę o 6 kg mniejszą od masy ramy w starszym wozie.
Na początku Mercedes-Benz SL będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych: 350 i 500. SL 350 zostanie wyposażony w jednostkę napędową V6 o objętości skokowej 3,5 l, która generuje 306 KM mocy i 370 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu motorowi stuttgartczyk do setki ma się rozpędzać w 5,90 s, a przy tym na 100 km zużywać 6,8 l paliwa.
Druga jednostka napędowa to potężne V8 z dwiema turbosprężarkami, legitymujące się mocą maksymalną 435 KM i szczytowym momentem obrotowym 700 Nm (bez 1 Nm). Mercedes-Benz SL 500 będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,60 s i osiągał prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.
Wszystkie szczegóły poznamy dopiero 9 stycznia 2012, kiedy nastąpi oficjalna premiera nowego SL-a na targach NAIAS. Już teraz wiemy, że dostępne będą pakiety stylistyczne AMG (co widać na niektórych zdjęciach).
A Wam jak się podoba nowy, topowy wóz ze Stuttgartu?
[aktualizacja 15 grudnia 2011]
Mamy dla Was kilka nowych filmików z Mercedesem SL w roli głównej. Ciekawe, czy przekonają kogoś z Was do zmiany swojej opinii na temat prezencji wozu. Życzę przyjemnego oglądania.
Trailer
2013 Mercedes-Benz SL-Class - Trailer
Design samochodu
2013 Mercedes-Benz SL-Class - Design
Zdjęcia ze studia
2013 Mercedes-Benz SL-Class - Studio
Na drodze
2013 Mercedes-Benz SL-Class - Driving footage
Mercedes-Benz; SL-Class - Driving Scenes
Źródło: WCF