Tak Chińczycy chcą obejść cła na auta. Pomoże im austriacki gigant
Magna Steyr to producent kontraktowy, wytwarzający pojazdy na zlecenie innych marek. Najsławniejszym przykładem jest chociażby Mercedes G, wyjeżdżający z fabryki w austriackim Graz. Firma właśnie zadeklarowała pełną otwartość na producentów z Chin.
28.05.2024 10:11
Pieniądz nie śmierdzi - Austriacy zdają się podążać za tą dewizą, prowadząc intensywne rozmowy z chińskimi producentami, podczas gdy Unia Europejska zastanawia się jak im zaszkodzić.
Zobacz także
UE od miesięcy rozważa bowiem wprowadzenie wyższego cła na pojazdy importowane z Chin do Europy. Chińczycy mają jednak plan, na obejście tych regulacji. Wystarczy, że przeniosą produkcję na Stary Kontynent. Jedną z firm otwartych na takie rozwiązanie jest właśnie Magna Steyr.
Prezes Magna Steyr, Roland Prettner przyznał, że firma jest w stałym kontakcie z kilkoma producentami z Chin, którzy chcieliby zlecić produkcję w austriackiej fabryce w Graz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W ciągu ostatnich 12 miesięcy zaobserwowaliśmy bardzo dużą aktywność ze strony wszystkich chińskich producentów OEM, którzy się z nami kontaktowali i którzy chcą i muszą zlokalizować firmę" – powiedział prezes Magna Steyr Roland Prettner podczas konferencji prasowej w fabryce. Oprócz "analizowania roli, jaką możemy odegrać", spółka zależna Magna International może "pomóc jej w posiadaniu zakładu produkcyjnego tutaj, w Europie" - dodał.
Warto wspomnieć, że współpraca z Magna Steyr jest tylko jedną z opcji, na jaką mogą zdecydować się Chińczycy, a wielu producentów wzięło już sprawy w swoje ręce.
BYD ogłosił plany budowy swojej pierwszej europejskiej fabryki samochodów osobowych na Węgrzech, a Chery podpisała umowę joint venture z hiszpańską firmą EV Motors na budowę samochodów w dawnej fabryce Nissana w Barcelonie.