BMW Serii 6 E63/E64

Generacja
BMW Serii 6 E63/E64

E63 to seria modelu 6 BMW, zaprezentowana w 2003 roku podczas Frankfurt Motor Show. Było to wskrzeszenie wygasłej w 1989 roku legendy - E24. Sportowe coupé powstało na płycie podłogowej modelu 5 E60 i charakteryzowało się kontrowersyjną stylistyką autorstwa Chrisa Bangle'a, projektującego także wspomnianą 5 oraz serię 7 (E65).

Design nowego modelu miał przypominać rekina, choć częściej nazywano go dziobiącą papugą. Najbardziej oryginalnym elementem karoserii była wysoko poprowadzona i niemal pionowo opadająca klapa bagażnika, wcinająca się między lampy. Co ciekawe, do budowy serii 6 użyto nie tylko stali, ale również blach aluminiowych i wysokiej jakości tworzyw sztucznych. Samochód dzięki znacznym rozmiarom (4877 mm długości, 1900 mm szerokości, 1372 mm wysokości) z łatwością mieścił 4 osoby, które w niezwykle komfortowych warunkach (mowa głównie o osobach siedzących w pierwszym rzędzie foteli) mogły pokonać każdy dystans.

Stylistyka wnętrza była zbliżona do wprowadzonego nieco wcześniej modelu E60 i oddawała do użytku kierowcy najpotrzebniejsze przyrządy, bez zbędnych funkcji. Ergonomia stała na najwyższym poziomie, a jakość wykonania oraz spasowanie materiałów to prawdziwy majstersztyk. U góry konsoli centralnej znajdował się wyświetlacz systemu iDrive, sterowanego pokrętłem umieszczonym na tunelu środkowym. Było to nie do końca dopracowane rozwiązanie, na które skarżyło się wielu użytkowników. Niedoskonałości zostały naprawione dopiero po kilku latach produkcji.

Auto od początku obecności na rynku miało bardzo bogate wyposażenie: systemy bezpieczeństwa, komplet 8 poduszek powietrznych, pełna elektryka i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja to tylko kilka pozycji z ogromnej listy standardowych urządzeń pokładowych. Pojazd wyposażono w 450 l bagażnik w wersji coupé oraz 350 l w odmianie kabriolet (E64), zaprezentowanej trochę później. BMW serii 6 linii E63 było samochodem bezpieczeństwa podczas rozgrywek Moto GP w 2006 roku. Jesienią 2007 inżynierowie opracowali facelifting, który wprowadzał m.in. nowe kierunkowskazy przednich i tylnych lamp wykonane w technologii LED czy dopracowanie wnętrza, z naciskiem na obsługę systemu MMI.

Pod maską E63/E64 mógł znaleźć się jeden z 5 silników. Gamę benzynowych jednostek otwierał model 630Ci rozwijający 257 KM. Mocniejsze 630i generowało 272 KM, a motory V8 - 645Ci oraz 650i - odpowiednio 333 oraz 367 KM. Na szczycie mechanicznego Mount Everest stała odmiana M6, przygotowana przez oddział M GmbH, zajmujący się sportem bawarskiej firmy. Auto charakteryzowało się agresywnym wzorem zderzaków oraz dużymi felgami o średnicy 19 cali, za którymi krył się wydajny układ hamulcowy. Pod tylnym dyfuzorem umieszczono cztery końcówki układu wydechowego. Jednostka V10 o mocy 507 KM była podobna do tej stosowanej w modelu M5. 4,2 s do 100 km/h oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) wymagały niestety odpowiedniego zapotrzebowania na paliwo. Model ten zużywał średnio około 15 l benzyny. Oszczędniejszą opcją był jedyny diesel w gamie - 635d. Silnik 3,0 l rozwijał moc 286 KM i spalał około 7 l na 100 km. Do przeniesienia napędu na tylne koła służył 6-stopniowy automat Steptronic. Wersja M6 wyposażana była w 7-biegową przekładnię SMG, którą na rynku amerykańskim dało się zastąpić manualną skrzynią o 6 biegach.

Kontrowersyjne BMW serii 6 E63/E64 produkowano do lipca 2010 roku. Ponad rok później światło dzienne ujrzał następca - bardziej stateczny oraz stonowany model o oznaczeniu kodowym F12/F13.

3.85
Ocena na postawie 47 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 6
Produkcja od2003
Produkcja do2007

Wybrane wersje BMW Serii 6 E63/E64

Inne generacje BMW Serii 6

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (9)

BMW Serii 6 E63/E64: newsy, testy i recenzje

Kia e-Niro - ruszam w poszukiwaniu źródeł energii

Test: BMW 840d Gran Coupe - prawdziwe, czterodrzwiowe coupe

... Następca BMW 6 Gran Coupe zyskał nie tylko nietuzinkowy wygląd, który mocno przyciąga spojrzenia na ulicy, ale i nową nazwę, która jednoznacznie wskazuje, że jest najwyżej w gamie. Nic dziwnego, bo BMW 8 Gran Coupe to naprawdę coupe, tylko z ...

miesiąc temu

BMW: zostajemy przy silnikach spalinowych. Będzie nawet V8!

... BMW nie zamierza całkowicie rezygnować z jednostek spalinowych. Konkurencja już dawno zarzuciła temat rozwoju kolejnych generacji, ale bawarska marka chce trafić do wielu klientów, którzy nie chcą przesiąść się na elektryka. Oto jak ma się to ...

5 dni temu

Nowe BMW Serii 2 wjeżdża do salonów. Znamy ceny bawarskiego coupe

... Polski oddział BMW działa naprawdę sprawnie. Chwilę po oficjalnej premierze nowej Serii 2, w konfiguratorze pojawiły się oficjalne ceny i specyfikacja. Nie jest tanio, ale oferta wydaje się dość uczciwa. ... Nowe BMW Serii 2 doczekało się już ...

7 miesięcy temu

BMW Serii 4 Gran Coupe ma już polski cennik. Szybko poszło

... Nowe BMW Serii 4 Gran Coupe niebawem wjedzie do polskich salonów. Wiemy jak kształtuje się polska specyfikacja tego modelu i ile trzeba zapłacić za poszczególne wersje. ... Była premiera, jest i cennik. BMW zdecydowanie nie traktuje klientów ...

8 miesięcy temu

Tak w Chinach wygląda nowe BMW i3. Nie tego się spodziewaliście

... BMW i3 to popularny elektryk o pudełkowatym kształcie. Nie wiedzieć czemu producent postanowił wykorzystać tę nazwę w zupełnie innym modelu, który jest niczym innym jak Serią 3 na prąd. Jej pierwsze zdjęcia właśnie wyciekły w Chinach. ... ...

2 miesiące temu

BMW M6 E64 | Strzał z ulicy

... BMW serii 6 (E63/E64) to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli bawarskiego producenta w ostatnich latach. Ostatnia seria 6 jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach, tym bardziej warto wspomnieć o najmocniejszej odmianie M6 w wersji ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie