Nissan Micra K11

Generacja
Nissan Micra K11

Nissan Micra K11 jest drugą generacją modelu o tej samej nazwie. Projekt zaprezentowany w 1992 roku w Japonii, gdzie oferowany był pod nazwą March, trafił do sprzedaży w Europie jeszcze pod koniec tego samego roku. Duży sukces komercyjny i kuracje odświeżające przeprowadzane w odpowiednich momentach pozwoliły utrzymać sprzedaż na dobrym poziomie i kontynuować produkcję aż do 2002. Micra II była pierwszym autem z Japonii wyróżnionym w Europie tytułem Samochodu Roku w 1993.

Micra jest małym samochodem należącym do segmentu B. Niewielkie nadwozie predestynuje go do zastosowań miejskich, co ma także odzwierciedlenie w gamie oferowanych jednostek napędowych. Druga generacja Micry wyraźnie różni się od swojej poprzedniczki. Karoseria zyskała charakterystyczne krągłości i wyraźny styl, który odróżnia ją od konkurencji. Niewielkie wymiary, odpowiednio 3746 mm długości, 1595 mm szerokości i 1430 mm wysokości, pozwalały niezależnie od wersji (3- lud 5-drzwiowej) przewozić wewnątrz 4 dorosłe osoby.

Oferta silnikowa obejmowała małolitrażowe, stosunkowo trwałe jednostki napędowe. Najsłabszy z nich o pojemności 1 l i nazwie kodowej C10DE to aluminiowa konstrukcja dysponująca mocą 54 KM. Motor zapewniał lekkiemu auto przyzwoite osiągi, zadowalając się przy tym umiarkowaną ilością paliwa. Drugim silnikiem napędzanym benzyną jest 1,3 l (CG13DE), także 4-cylindrowy motor, osiągający 75 KM. Wszystkie jednostki benzynowe mają rozrząd napędzany łańcuchem, są wyposażone w 16-zaworowe głowice, a dzięki przeprowadzonym systematycznie modyfikacjom zyskiwały na mocy i niezawodności.

Najmocniejszą, dostępną najpóźniej jednostką benzynową jest 1,4 l (choć pojemność wynosiła 1348 cm/3). Za sprawą 82 KM ten silnik rozpędzał to ważące ok. 775 kg auto do 100 km/h w niecałe 12 s. Silnik Diesla dostępny w ofercie Micry od 1998 roku z pojemności 1,5 l generował 57 KM, ale ze względu na niski stopień zaawansowania i brak turbosprężarki nie można nazwać go dynamicznym. Jest konstrukcją dostarczaną przez francuski koncern PSA.

Zawieszenie modelu Micra zapewnia dobre prowadzenie, nie jest przy tym wyjątkowo skomplikowane i awaryjne. Jego wadą jest trwałość elementów metalowo-gumowych (tuleje przednich wahaczy).

Wnętrze auta zaprojektowano jak na początek lat 90. ciekawie i funkcjonalnie. Dużym minusem jest jakość zastosowanych materiałów i precyzja ich spasowania. Do uszu pasażerów siedzących w przestronnej, jasnej kabinie o dobrej widoczności często dochodzą nieprzyjemne trzaski.

W 1996 wprowadzono niewielkie zmiany, a na poważne modyfikacje zdecydowano się dwa lata później. Gruntowny facelifting nadwozia (nowe reflektory, światła z tyłu, przeprojektowane zderzaki, nowa deska rozdzielcza) wizualnie odświeżył auto, a wszystkie wersje wyposażeniowe otrzymały wspomaganie kierownicy. Kolejny lifting Micra przeszła w roku 2000; otrzymała wówczas reflektory i zderzak przedni w nowym kształcie oraz zupełnie przeprojektowane wnętrze. Auto zostało delikatnie obniżone.

Na rynku wtórnym Nissan Micra drugiej generacji jest samochodem popularnym, cieszącym się bardzo dobrą opinią ze względu na wysoką bezawaryjność i rozsądny stosunek ceny do jakości. Ewentualne usterki są łatwe do usunięcia, a ceny na bogatym rynku zamienników kształtują się na umiarkowanym poziomie.

3.98
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Micra
Produkcja od1992
Produkcja do2002

Wybrane wersje Nissan Micra K11

Inne generacje Nissan Micra

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (30)

Przejdź do strony: 1 2

Nissan Micra K11: newsy, testy i recenzje

McLaren 600LT na torze. Auto bliskie perfekcji i beznamiętnie skuteczne

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie