Nissan Micra K13

Generacja
Nissan Micra K13
Nissan Micra K13 - test i recenzja

Czwarta generacja Nissana Micry o kodowym oznaczeniu K13 całkowicie odcina się od wyglądu poprzednika. Auto zaprezentowane w 2010 roku jest większe i bardziej nowoczesne, a charakterystyczna stylistyka została zastąpiona przez wyważone i niewyróżniające się linie nadwozia. Na innych rynkach auto znane jest także jako Nissan March lub Renault Pulse.

Micra K13 opiera się na nowej platformie podłogowej Nissan V. Auto jest niższe, ale za to dłuższe i szersze od poprzednika, a jego wymiary wynoszą odpowiednio: 3780 mm długości, 1665 mm szerokości i 1514 mm wysokości. Jedyna dostępna do tej pory wersja to 5-drzwiowy hatchback. Możliwe, że wersja 3-drzwiowa pojawi się w późniejszym okresie.

Gama jednostek napędowych Micry nie jest zbyt bogata. Do wyboru jest zupełnie nowy, trzycylindrowy silnik 1,2, będący zredukowaną o jeden cylinder konstrukcją 1,6 l znaną z modelu Qashqai. Drugi silnik, wyrażający już zupełnie inną filozofię opracowywania silników, jest turbodoładowany i generuje 98 KM. Oba silniki mimo niewielkiej pojemności oferują dobre osiągi, zachowując przy tym umiarkowany apetyt na paliwo.

Skrzynie biegów zastosowane w tej konstrukcji to 5-biegowa przekładnia manualna lub unowocześniona, bezstopniowa przekładnia CVT o zredukowanej o 20% masie, która zdaniem producenta zapewnia najlepsze wyniki spalania.

W niektórych ze 160 krajów, gdzie sprzedawana jest Micra, producent oferuje także jednostki 1,5 l (HR15DE) oraz 1,6 l (HR16DE) bez doładowania, znane już z poprzedniej generacji modelu. Najmocniejszy w ofercie 1,6 l generuje 110 KM, zapewniając niewielkiemu autu przyzwoite osiągi. Każdy z silników benzynowych ma głowicę z 4 zaworami na cylinder.

Wybór jednostek Diesla ogranicza się do motoru 1,5 l, który w aktualnej, jedynej specyfikacji dysponuje mocą 65 KM. Silnik dCi znany jest z szerokiego zastosowania w mniejszych i średnich pojazdach koncernu Nissan-Renault.

Zawieszenie auta nie jest skomplikowane. Proste rozwiązania charakteryzują się dobrymi właściwościami jezdnymi w mieście, zachowując przy tym awaryjność na akceptowalnym poziomie. Celem nadrzędnym było jak najskuteczniejsze ukrycie elementów zawieszenia, które zaburzałyby przestrzeń pasażerką lub bagażową. Nie udało się wyeliminować wady znanej z poprzednich generacji, czyli głośnej pracy podzespołów resorujących, której dźwięki często dochodzą do uszu pasażerów.

Wnętrze Nissana Micry 4 generacji jest zaprojektowane pomysłowo, ale popełniono też kilka błędów. Ciekawy kształt deski rozdzielczej wykonanej z zaledwie 28 elementów (przy ok. 50 w klasycznym aucie) traci na atrakcyjności za sprawą kiepskiej jakości plastików i nieprecyzyjnego spasowania. Na pokładzie są czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Na uwagę zasługuje dobra widoczność, będąca od kilku generacji domeną Micry. Wyposażenie jest bogate: asystent parkowania, nawigacja z ekranem dotykowym, system bezkluczykowego uruchamiania czy dobrej jakości zintegrowany zestaw audio. Do zalet zaliczyć należy także obszerny bagażnik.

Nissan Micra trzeciej generacji jest jeszcze konstrukcją młodą, ale do tej pory nie dał się poznać jako awaryjny. Jedyne obawy mogą dotyczyć delikatnego, podatnego na uszkodzenia na dziurawych drogach zawieszenia oraz poddawanego sporym obciążeniom układu elektrycznego.

3.69
Ocena na postawie 60 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Micra
Produkcja od2010
Produkcja do2013

Wybrane wersje Nissan Micra K13

Inne generacje Nissan Micra

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (16)

Nissan Micra K13: newsy, testy i recenzje

Red Bull Ring z bliska. Arena z dużymi przewyższeniami i szybkimi łukami

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie